fallback

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

fallback
  • #42
    До 40 ( преди 1 година )
    Толкова си умен че дори не можеш да следиш нишката на разговора или поне да запомниш какво си лъгал досега. Вашият блок е останал без зарядни станции, точно заради тебе и начинът ти на мислене , не искам аз да съм добре, а съседът да е зле. Очевидно този български манталитет и начин на мислене не се променя като смениш местоживеенето.
  • #41
    До 38 ( преди 1 година )
    Теоретичко, ти ми даваш 10 решения да си зареждам колата 48 часа до 90%!!! Кой ти говори само за гаражи!У ваше село за външни парко места не сте ли чували!Къде си видал подземен паркинг с контакт на всяко парко място!Под хоримага на село ли имате такъв!Бил дал решения!Разтягаш теории, не даваш решения! Нали знаеш кое е онова което човек може да дава, без да го има??!Акъл! Ти определено го нямаш!
  • #40
    До 36 ( преди 1 година )
    Вече ти сметнах че за седмица се зареждат 1 000 км. От най-обикновен контакт Шуко,какъвто имаш в гаража, както и в спалнята в която си включваш нощната лампа. Пак те питам малко ли са ти 1 000 км? Защо реши, че всяка нощ трябва да зареждаш по 500 км, колкото всъщност е една батерия?Хубаво ще ти го сметна и с по-скъп контакт за 15 лв - син монофазен контакт за 32 ампера, за който вече ще трябва да викнеш електротехник - 10 часа за зареждане на батерията от 0 до 100%
  • #39
    До 37 ( преди 1 година )
    Кой е останал без зарядне, бе малооумник?!?! Ти прочете ли статията?!?Предвиждат се такива мерки в крайни случаи!Знаше ли кога в Германия настъпват крайни случаи!!!Никкга!Знаеш ли колко пъти ми е спиран тока за повреда или "профилактика"? никога!Понеже не са умни тук, нали?!?Ти в БГ като можеш да си сложиш контакт където искаш и си много умен, къдете ти е електричката?!?! Фонче на телефонче, нали!!!
  • #38
    До 36 ( преди 1 година )
    А нямате ли ВЕЧЕ контакти в тези гаражи, или си светите със запалките защото сте много умни германци и за прекарване на инсталация се искат много пари които не можете да изкарате. Не виждаш ли че вече ставаш смешен с селските си доводи, гарнирани с германско високомерие. Потвърждаваш правилото че който иска да свърши нещо търси решение, а който не иска да го свърши търси оправдания. Аз ти казах десетки решения а ти намери стотици оправдания, защото оправданията винаги са повече от решенията.
  • #37
    До мухаха ( преди 1 година )
    И понеже в германия сте много умни останахте без зарядни станции, нали? Казах ти че не е въпрос на технически проблеми, а на манталитет и излязох прав. Ти няма да си купиш електромобил, но не искаш на тебе да ти е добре, а искаш съседа да е зле. Не можа ли да се съгласиш на петимата съседи които така или иначе вече са си купили електромобили, да им инсталират зарядни станции, след като ти така или иначе няма да си купиш никога електромобил, защото за нищо не става?
  • #36
    до 33 ( преди 1 година )
    Знаеш ли колко време се зарежда една кола от обикновен контакт?! Иначе .... разликата да изведеш обикновен контакт или зарядна станция е самата цена на зарядната! Всички други процедури си струват същите пари! Обяснявам за пореден път - плочка да преместиш се прави с разрешителни и промяна в проекта и от квалифициран специалист! Не е - "да пусна" един кабел и да бодна един контакт като у ваше село! Няма как да го асимилираш това!!!
  • #35
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    ". И ако един или двама от тях минат повече от дневните 35 км да може да си дозареди когато и както си пожелае..."Какво не разбра пак? Какви 35 км на ден? Не разбра ли че по този начин се зареждат по 1 000 км на седмица? Ти колко хора познаваш които изминават по повече? Понеже сметките ти са ти тъмна Индия и не разбираш за какво говоря, това са 52 000 км на година. На кого казваш нямало да стигнат и ще пита за още?
  • #34
    Муахаха ( преди 1 година )
    Няма как да обясниш на племе свикнало да прави какво си иска,да мята 20м разклонител през терасата за "да вдигне" акумулатора, че в Германия пред да се направи нещо се смята!Доставчика като ти е сметнал, че ако се сложат 16 зарядни и даже веднъж в година да се ползват всички, това ще създаде проблем, няма какво да развиваш теории нататък!Вие си живеете на принципа "проба-грешка" и карате 15 годишни кошници,немците преценят риска и си гледат спокойно живота!АЕЦи,щепсели,контакти, разтягайте си ги
  • #33
    До 30 ( преди 1 година )
    А колко струва инсталирането на най-обикновен контакт в Германия?
fallback
Последни