fallback

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

fallback
  • #92
    ЩЕ ИМА СКОРО ДАНЪК Г ( преди 1 година )
    ЗАРЕЖДАНЕТО НА СМАРТФОНА ВРЕДИ НА ПРИРОДАТА !
  • #91
    анонимен ( преди 1 година )
    До 87 - В Дания искат такса, ако си слагаш слънечви панели. Защо? Ами защото са много злеене.Толкова са зелени, че държавата е сложила такса от 96 стотинки на киловат и се налага, да доубсидира на моменти! Ако всички минат на алтернативни изотчници (не, че ще стане), ще имат дупка от десеина милиарда еврака, дето така ще зейне, че ще им изяде цялата икономика. Затова мислят предварително. Ще си платиш за токва, даже и да не го позлваш.
  • #90
    анонимен ( преди 1 година )
    До Marinovator - Ще видят, че пуши на вас и сигурно ще изпратя немсия еквивалент на ФБР, заедно с 20 командоса, да покажат, какспасявят планетата от зъл замърсител ...
  • #89
    Пропов ( преди 1 година )
    В Германия няма винетки и други форми на пътни такси. Като не плащаш данък реално няма приходи за пътна инфраструктура. А я ползваш. Няма аз да ти плащам масрафа на супер тежката ти ел. кола. А относно тока - логично е и близко до акъла. Властите ревът от надутите климатици , а с тия ел. коли енергопреносната мрежа ще се нажежи до червено. За мен ел. колите са все още един голяяям балон. Капан за наивни и стиснати богаташи. Голямото измандръсване тепърва предстои.
  • #88
    Marinovator ( преди 1 година )
    Не излиза сметката, другари! Живея в Германия и миналата година инсталирах термопомпа, защото дизеловият ми котел се спука. Ако ми наложат ограничение за отопление, ще си купувам дърва за огрев и ще си паля камината. Това за моята къща е около 10 кубични метра на зимен сезон. И тогава дали карбоновият ми отпечатък ще се намали? По статистика ще съм минал на "чисто и ефективно" отопление на ток. За зареждане на колите няма и да коментирам - то е ясно.
  • #87
    анонимен ( преди 1 година )
    "Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните" - С каква цел? Преди беше, че замърсявали и да сме по-чисти. Сега ... данък! Такса, за да позлваш нещо твое. Не е винетка, не е нещо подобно ... ами дирекнто- или плащаш или ... идва някъф и ти го взима, че не само, че ще ти го вземе, ами така ще те наглоби, че да не можеш да си вземеш друго. И ще дойде с въоръжени хора.
  • #86
    анонимен ( преди 1 година )
    "който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите." - Ама как така? Колата на кого е? Сега ще ми кажете, че ще е и престъпкене, ако си боотна собствена ОС на нея ...
  • #85
    От 85 ( преди 1 година )
    ...средният пробег в Западна Европа е бил 15 000км. Отне ми около 2 минути да намеря тази информация.
  • #84
    Гост ( преди 1 година )
    Честито теслончетата.
  • #83
    До по-долния ( преди 1 година )
    И това знайш ли как ще увеличи цените на имотите
fallback
Последни