fallback

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

fallback
  • #62
    Ханс ( преди 1 година )
    Пак ти казвам - от километри ти личи, че никога не си имал досег с електромобил! Някой ден като или ако си купиш, пак се включи
  • #61
    До долния ( преди 1 година )
    Само така си мислиш. Повечето ми сметки се основават на 20 киловатчаса за 100 км. Това според тебе малък разход ли е или има нещо общо с декларирани 13 киловатчаса от повечето производители? Както виждаш съм дал достатъчно песимистичен разход, както за загуби при зареждане така и за отопление през зимата.
  • #60
    До 58 ( преди 1 година )
    Сравняваш ползването на кола с ползването на телефон?! В кой клас си?
  • #59
    Ханс ( преди 1 година )
    До 57 - прочетох ти част от коментарите, предполагам твоите,защото дори нямаш смелост да използваш един никнейм.Всичките ти сметки се базират на очакването,че един електромобил изминава километрите и харчи кВч колкото е по ТТ данни,без загуба на енергия.Което няма нищо общо с действителността в ежедневно ползване и само показва,че никога не си имал реален досег с електромобил!От тук нататък продължаване на разговор с теб е напълно излишно. Съветвам другите които ти се вързват да не продължават
  • #58
    Попе ( преди 1 година )
    Вие от години питате и какво ще правим с излишната възобновяема енергия и имате безумните идеи от нея да правите водород и дори от този водород да правите синтетични горива, които да наливате в резервоара. Крайно време е да заемете единна позиция, тази енергия евтина и излишна ли е, особено на този етап под тази новина или пък няма да стигне за зареждане на електромобил, който се нуждае от осем пъти по-малко електрическа енергия на 100 км, отколкото за производство на водород?
  • #57
    До 55 ( преди 1 година )
    А защо мислиш че един собственик на гараж, на година ще прекарва повече време покрай контакта отколкото ти покрай бензиноколонката? Дори всяка нощ да зарежда, му отнема по 10 секунди на денонощие - пет да включи и пет да изключи зарядното. Точно колкото ти отнема да си заредиш телефона всяка нощ. Зареждането на телефона променя ли ти динамиката на живота? Всеки който има един два телефона скучен начин на живот ли води според тебе? Ще си изхвърлиш ли телефонът по този повод?
  • #56
    До Ханс ( преди 1 година )
    За тези 48 часа колко часа автомобилът се движи и колко стои паркиран някъде? Дори само на едно от тези места да има зарядна станция, какъв проблем виждаш със зареждането? А който в ежедневието си не паркира на такова място, надали ще си купи електромобил, така че не виждам какъв ти е проблемът.
  • #55
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    От години питаме откъде ще се вземе толкова ток за тия електрически автомобили...тия европейци май наистина са бавно загряващи...
  • #54
    До 51 ( преди 1 година )
    И всичко това в твоя идеален свят в който всичко се върти около зарядната станция! Не пич, живота ми е твърде интересен и динамичен за да се върти около контакти! Твоя, очевидно е достатъчно скучен за да имаш това мислене!
  • #53
    До 50 ( преди 1 година )
    Случая с блока с 16 апаратемента е даден от друг, по долу! Ти май не правиш разлика с кой говориш?!
fallback
Последни