Един от основните заводи на Stellantis в Европа - предприятието във Вилаверде (Мадрид), не получи двата големи проекта, за които беше кандидатствал - производството на Citroën C4 и на четвъртото поколение Lancia Delta. И това поставя под сериозна въпросителна бъдещето на съоръжението, твърдят медиите в Испания.
Заводът във Вилаверде сега е ексклузивен производител на моделите Citroën C4 и C4 X. В същото време Stellantis, който най-големият производител на автомобили в Испания, разполага с още две фабрики в страната - Балайдос (Виго) и Фигеруелас (Сарагоса). Именно те през следващите години ще преминат към производство на превозни средства на платформата STLA Small, предназначена за електрически автомобили с дължина до 4,35 м.
Тази архитектура ще покрива сегментите А (градски автомобили). B (компактен) и C (среден). Първият модел на тази платформа - новото поколение Peugeot e-208, ще излезе на поточната линия в Сарагоса в края на 2026. Той ще бъде последван от Opel Corsa Electric, както и вероятно от третото поколение на DS 3, за което се говори, че ще се върне към класическия стил на каросерията хечбек.
Във Виго пък ще започне да се произвежда Peugeot e-2008 през 2029, докато заводът във Вилаверде остава извън тези планове. Той ще бъде лишен и от новото поколение на Citroën C4, което ще се произвежда в Кенитра (Мароко) от 2028 заедно с бъдещите Fiat Multipla и Fastback.
Освен това, проектът за производство на четвъртото поколение на Lancia Delta е предоставен на завода в Помилиано д'Арко (Италия). Така пред фабриката в Мадрид няма нови проекти на хоризонта, като тя ще оцелее до 2029, когато приключва производството на актуалните модели C4 и C4 X. След това обаче бъдещето е неясно, тъй като съоръжението ще се нуждае от огромна инвестиция, за да може поточните му линии да се адаптират към платформата STLA Small.