IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

Зареждане на електромобил

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

Зареждане на електромобил-1

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

Nissan Leaf

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

kia-niro-phev-1

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

0 от 500
  • #88
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Marinovator ( преди 3 дни )
    Не излиза сметката, другари! Живея в Германия и миналата година инсталирах термопомпа, защото дизеловият ми котел се спука. Ако ми наложат ограничение за отопление, ще си купувам дърва за огрев и ще си паля камината. Това за моята къща е около 10 кубични метра на зимен сезон. И тогава дали карбоновият ми отпечатък ще се намали? По статистика ще съм минал на "чисто и ефективно" отопление на ток. За зареждане на колите няма и да коментирам - то е ясно.
  • #87
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните" - С каква цел? Преди беше, че замърсявали и да сме по-чисти. Сега ... данък! Такса, за да позлваш нещо твое. Не е винетка, не е нещо подобно ... ами дирекнто- или плащаш или ... идва някъф и ти го взима, че не само, че ще ти го вземе, ами така ще те наглоби, че да не можеш да си вземеш друго. И ще дойде с въоръжени хора.
  • #86
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите." - Ама как така? Колата на кого е? Сега ще ми кажете, че ще е и престъпкене, ако си боотна собствена ОС на нея ...
  • #85
    1 rate up comment 1 rate down comment
    От 85 ( преди 3 седмици )
    ...средният пробег в Западна Европа е бил 15 000км. Отне ми около 2 минути да намеря тази информация.
  • #84
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Честито теслончетата.
  • #83
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До по-долния ( преди 3 седмици )
    И това знайш ли как ще увеличи цените на имотите
  • #82
    8 rate up comment 9 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Абе пич, не ти ли омръзна да повтаряш това за удвояването на тока като развалена грамофонна плоча? Не разбра ли че за да преминат абсолютно всички автомобили в България на ток ще са необходими допълнителни 7 тераватчаса енергия, а България само за миналата година е изнесла 12. Тоест тока ще стигне за зареждане на всички автомобили по улиците, като дори не трябва да спираме износа, а само да го намалим наполовина. А има заявки за 33 гигавата фотоволтаици, които ще причинят голям излишък на ток
  • #81
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Доли ЕС ( преди 3 седмици )
    ще кажа само две неща Първо референдум за ЕС,защото всичките им политики са объркани, краткотрайни и взаимноизключващи се, чиновници корумпирани при това решават съдбата на 450 млн души. Второ когато скапаната ЕК реши да маха двг до 2050, сиреч след 27 г., съобразиха ли, че ако всички мпс са на ток, производството му трябва да се удвои! за 27 г трябва да се заместят старите мощности и да се удвоят, като нешат аец! за това хаоса ще става тепърва абсурден във всички сфери!
  • #80
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 78 ( преди 3 седмици )
    Тях това не ги касае. Те от осмия етаж на панелката вече се преместиха на деветия етаж в друга панелка, а наредбата е за задължителна зарядна станция на всяко десето паркомясто на НОВИ обществени и жилищни сгради и паркинги. Като присъединителната и мощност трябва да е залегнала още в проекта на сградата и не може да получат акт 16, ако не са я предвидили.
  • #79
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 3 седмици )
    Пак питам. Какъв проблем виждаш да зареждаш 40-50 хиляди километра с 3,7 kW мощност, за да ти е необходима нова партида? Това са ти 770-960 км/седмица за които са необходими 154-192 kWh от 42 до 52 часа зареждане на седмица. Не се ли прибираш поне за толкова? Това са по максимум 10 часа зареждане само в петте работни дни, ако приемем че през уикенда те няма, но си заредил и за уикенда. А ако махнем и бързите зареждания които ще правиш при дългите глоксове, за през седмицата