fallback

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

fallback
  • #52
    Ханс ( преди 1 година )
    Средностатистическия немец минава 150км на ден само за да отиде до работа, да напазрува и да заведе децата до училище! 3000км в месецети когато не е в отпуска.Без да се броят пътувания през уикенда и почивки!13 000км годишно минавата само в главите на автоджамбазите за да вярвате че 10 годишна кола е на реални 130 000км!!!На всеки собственик на електромобил в Германия му се налага да зарежда поне веднъж на 48часа!Да не говорим,че повечето семейства имат 2 автомобила!Чакам ви сметките!
  • #51
    До 48 ( преди 1 година )
    Не знам защо се потите толкова да обяснявате колко е кисело гроздето, а не си признаете, че ви е високо или просто не ядете грозде? Ако електромобилите бяха по-евтини за първоначална покупка отколкото сегашните ви автомобили, независимо дали нови или втора ръка, никога нямаше да изберете сегашните си автомобили и вместо оправдания щяхте да търсите решения. Вместо това вие търсите под вола теле, да обяснявате защо няма да си купите електромобил. Светът ще премине на ток, когато му е изгодно.
  • #50
    До 47 ( преди 1 година )
    Ами ето като говориш с цифри, става още по-лесно - 300 км на ден, са 1500 км на седмица и на практика към всички сметки досега просто трябва да добавиш 50% или към времето или към мощността. За такъв пробег е по подходящ контакт 32А 7,4kW или направо зарядна станция със същата мощност, зареждаш батерията напълно за 500 км за 10 часа. Това са 180 хиляди километра годишно, стигат ли или ще питаш за още? Защото това е максимума на домашното зареждане за повече ще трябва да зареждаш на бързи зар
  • #49
    До 46 ( преди 1 година )
    А къде изчезнаха 16-те комшии с възможност за пет зарядни? Аааааа, това беше поредната не работеща опорна точка, а сега единственият коз останаха обидите, защото се оказа че за всяко оправдание има и решение. От подземен паркинг, минахме на външен паркинг а накрая почнахме да паркираме в градинките при търсенето на оправдания. Ами не електромобилите не са подходящи дори за всички които имат гараж, като ти си живото доказателство - не ти е проблем зареждането, но няма да си купиш електромобил.
  • #48
    До 44 ( преди 1 година )
    Какво стана сега? Сметките излязоха както на теория така и на практика и единствена та ти аргументация остана обидата към събеседниците и да се направиш на обиден и да си тръгнеш? Ами прав ти път!Средният Европеец минава 1000 км на месец и дори при тази намалена мощност, от 3,7 kw, се нуждае от два часа зареждане за дневния пробег. Както и да го смяташ, това са 60 часа на месеца, които можеш да разпределиш както си пожелаеш - 3х20часа=4х15=5х12=6х10=12х5=15х4=30х2часа=60часа
  • #47
    Гвмнпхмнхп ( преди 1 година )
    Не се поти. Електрика два пирона не може да забие и все "умни" мрежи и управление по Интернет му е в устата. И средни стойности! За пикове и върхови натоварвания и пътувания не му говори. Важното е средното за година. И явно му доставя душевно удоволствие живота му да се върти около зареждането на колата, а не това зареждане да е нещо, което не изисква особени усилия и се върши между стотиците други задачи, които са на главата на всеки нормален човек.
  • #46
    До 45 ( преди 1 година )
    Между 20 и 68 000км на година, статистика от последните 10 години! Какво ще ми сметнеш сега?!?Имам познати които минават по 300км на ден до и от работа, и такива които минават 50 на седмица!Как можеш да сложиш всички под един знаменател щотото статистиката била 13 000 за европа?! Теоретичко обсолютен си!Бъркаш си в носа, правиш топченца от сополи и си мислиш, че нещо гениално си произвел!
  • #45
    До 40 ( преди 1 година )
    Не теоретичко, давам ти пример за масовите случаи!Защото не всички сгради са с гаражи!70% от колите в европа не се паркират в гаражи!Аз живея в къща с гараж и ми дреме за твоите теории!Обяснявам ти защо струва пари, защо не се прави на всяко паркомясто зарядна и защо е прието да се приложи в извънредна ситуация!Ти си разтягай щепсели и контакти колкото искаш!Акъл можеш да пръскаш до луната, ама 2 стотинки не струва!
  • #44
    До 42 ( преди 1 година )
    Не теоретично, а на практика, си захванал да водиш спор в който дори не можеш да разбереш какво ти говори събеседника, камо ли да дадеш работещо решение. Ако зареждаш 48 часа един електромобил от най-обикновен контакт като всеки един от тези в дома ти, ще заредиш 177 киловат часа с които ще можеш да изминеш 1 000 км. Само че все още няма електромобил с такава батерия. И продължаваш да ми даваш някакви теоретични примери без да кажеш по колко километра минаваш годишно?
  • #43
    До 41 ( преди 1 година )
    Айде да не ми смяташ километрите на колата и как искам и ми е удобно да си я зареждам, а?!? Намокри си пръстите и в Шукото! Ще направиш услуга на целия свят!
fallback
Последни