IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите електромобили залагат на технологии от миналото

Въпреки огромните инвестиции в нови платформи, старите системи с оказват по-надеждни

Всички големи автомобилни производител в момента работят върху платформите, които ще поддържат следващите им електрически автомобили. Оказва се обаче, че най-здравите в момента електрически превозни средства използват технологии от своите събратя с горивни системи.


електромобили


Платформата е гръбнакът на всяка кола или превозно средство, което се движи по света. Тя е като основата на къща. Без добри основи най-вероятно ще се появят пукнатини, а в най-лошия случай къщата може да падне. Същият принцип важи и за платформата за автомобили. Развитието им е от съществено значение за гарантиране на бъдещето на съответното превозно средство.

Затова и опасността, пред която са изправени инженерите, е много по-голяма, тъй като една и съща платформа може да се използва за милиони различни автомобили. Една грешка и проблемът се умножава многократно. Това важи с пълна сила за бъдещето на индустрията, което е 100% електрическо.

Проектирането, разработването и тестването на платформа отнема години и милиарди евро инвестиции. Много производители вече обявиха краткосрочни и средносрочни планове в тази посока. Mercedes ще представи своята MMA архитектура през следващата година, BMW ще направи същото с новата си платформа Neue Klasse. Stellantis вече представи своите четири STLA структури, които ще дадат живот на милиони автомобили.


електромобили


На свой ред, Volkswagen работи върху развитието на платформата SSP, която е жизненоважна структура за германската компания. Така съвсем скоро ще видим електромобили от ново поколение, но сега по пътищата се движат десетки хиляди коли на ток. И те използват адаптирани горивни платформи, които имат своите добри и не толкова добри части.

Последните изследвания на TUV сочат, че най-здравите сегашни електрически автомобили използват платформи, взети от техните събратя с горивни системи. Това са доказани във времето технологии, които гарантират оптимална производителност и надеждност. Здрави каросерии, шасита, трансмисии, спирачки - всичко това осигурява качество в електрическите автомобили.


електромобили


В същото време моделите, базирани на EV платформи, не са се доказали като надеждност. Доказателство е споменатото изследване на германските специалисти, което показва, че Tesla Model 3 на 2-3 години има 14,2% дефекти. В същото време VW e-Golf с адаптирана платформа MQB показва само 3,4% повреди. Предишното поколение на MINI Cooper SE също има нисък процент - 4,4%, а статистиката сочи, че проблемите при електромобилите обикновено не са свързани със задвижването, а с останалите системи. А при тези, които използват технологии от модели с ДВГ, те са по-надеждни.

Сега на ход са производителите, които инвестират много пари в нови платформи на бъдещето. И те ще трябва да се използват не само за електрически автомобили, но и за термични или електрифицирани модели. А когато тяхното използва стане стандартно и широко разпространено, ще се видят резултатите по отношение на надеждността. Колкото по-доказана е една технология, тоест колкото е по-разпространена, толкова по-надеждна става тя. И засега старите технологии все още имат предимство.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 4 седмици )
    И ти ли си повярвал на пропагандата че се планува след седмица а в най-лошия случай до края на годината всички два милиона автомобила в България да станат електромобили? Какви 100%? Кога? Кой го е казал освен антиелектриците, които постоянно питат как ще издържи мрежата УТРЕ, ако всичките 2 милиона електромобила се включат едновременно да се зареждат на 350 kW ?
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 4 седмици )
    От собствен опит ли говориш? Наистина ли ВЯРВАШ на най-крякащите? Затова ли се опитвате ДА НАДКРЯКВАТЕ С ОСТАНАЛИТЕ? Наистина ли ВЯРВАШ , че ако една истина бъде посочена от сто лъжци които крякат някаква лъжа, то тяхната лъжа ще стане истина? Осъзнаваш ли че ако бяха последвали Тесла, то трябваше вече да произвеждат собствени батерии. Щяха да произвеждат всеки електромобил с печалба, а не на загуба. Нямаше панически да се опитват да ограничават продажбите, защото всяка продажба им носи загуби.
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    да бе ( преди 4 седмици )
    "Това важи с пълна сила за бъдещето на индустрията, което е 100% електрическо"------------------------------------------------------------------Елементарна пропаганда в свят,в който EV върви НАДОЛУ. Така че на бас,че няма нито сега ,нито някога да е на 100%. Двигател с вътрешно горене ще има докато има нефт,т.е. още много дълго.
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Абе за Нокията с фенерче не знам, ама колелото и топлата вода са технологии на хиляди години пък си работят чудесно и в днешно време. И да, пак ще си извадя телефона с копчетата, който си стои кротко в чекмеджето и чака поредният джиджан смартфон в джоба ми да се "бъгне тотално". Едното е инструмент, който държи на бой и работи почти винаги, а другото е играчка със здравината на шоколадово яйце, която спира да работи дори и само Луната да излезе от асцендента на Водолея.
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 4 седмици )
    Много ентусиасти които ретрофитират ДВГ към батерия,доказаха,че този вариант е работещ!Ако всички млрд. евро налети в разработването на съвсем нови платформи за ел. коли бяха инвестирани в развитието на батерии,днес сигурно с батерия която се побира на мястото на резервоара и отпред до двигателя,щяхме да имаме коли с пробег 500-600км.Но нали всички решиха да копират Тесла заради силно крякащите им зомбита,които крякат така сякаш целия свят иска Тесла...е,сега изтрезняване, изтрезняване...
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    109% ел бъдеще на индустрията?? Я пак...
  • #4
    1 rate up comment 9 rate down comment
    PLAID ( преди 4 седмици )
    Това го знаеме. Като правят конверсии, ок. Но читави ЕА от нулата досега прави само 1 марка и всички знаем коя е. Има 1 (едно) MCU (Media control unit) със собствена OS, което управлява всеки изпълнителен механизъм в колата. Останалите са на множество модули със собствено управление (VAG и Форд имат 150 доставчици на софтуер), трудни за съвместяване, с маса бъгове и грешки. Пример с XPeng G6: всичко мн хубаво, обаче палиш колата и страничните огледала не се отварят - и така всеки ден ново 5..
  • #3
    3 rate up comment 7 rate down comment
    q ( преди 1 месец )
    Пропагандна статия, дето някакъв си институт направил класация и айдее. Направихме си изводите. Вече втора статия за едно и също.
  • #2
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 1 - ти прочете ли изобщо статията?!? Говорят за ЕЛЕКТРОМОБИЛИ на платформа на автомобили. Как можете да пишете без да можете да четете не ми е ясно...
  • #1
    5 rate up comment 9 rate down comment
    q ( преди 1 месец )
    Стига вече, едно и също. Нокиа с фенерче е сто пъти по здрава и удобна за разговори, че и доста по евтина. Пък за автономността да не говорим. Ама умря, замина си, капична се, забравиха я. Как пък не стоплихте, че живота се движи напред. Че с възхвала на втората ръка ДВГ показвате колко сме жалки и безнадежни. Държава от третия свят. Всичко е въпрос на пари, след две години електрическите автмобили ще са по-евтини от тези с ДВГ. И на никой няма да му пука, какво кара, важното е да е по-евтино.