fallback

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

fallback
  • #72
    До 70 ( преди 1 година )
    Преди да се покриеш засрамен, ще ми кажеш ли за тези 60 хиляди километра годишно, колко пари даваш за гориво? Или поне кажи колко ти харчи автомобила аз сам ще си сметна? Ама не излизай с номера, че караш от онези хибриди дето харчат по два литра на 100, дето все ни ги рекламират.
  • #71
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Абе шменти капели? Кой те кара да преминаваш на електричка? Колко хиляди пъти трябва да ти повторя, че това никак не е изгодно към момента за хора които нямат къде да зареждат на нощната тарифа и не минават поне 40-50 000 км годишно за да си заслужава въобще. Самият аз не смятам че някой въобще ме кара да преминавам на електромобил до 2035 година в Европа, а в България вероятно доста по-късно. Недей търси решения на въображаеми забрани и оправдания на реални проблеми със зареждането!
  • #70
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Апропо 3.5 кВ ограничение се налага още при 1.5% дял на електромобилите от автопарка в германия. По колко ток ще ви дават когато този дял стигне 10% ;) Карай да върви... ще се повторя от вчера - когато си глупав е завинаги! Успех с електронабълбукването - просто не ме месете и мен, рахат ми е с дизеларката!
  • #69
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Хайде пак приказки под шипковия храст "Аз лично ги минавам за 2 дена през седмицата без да смятам уикенда ако мръдна на някъде - тогава на ден мога да мина 1000."Тоест по твоите думи минаваш между 40 и 60 000 км на година? Сигурен ли си, че това твърдиш? А също така щом си гледал за монтаж на панели очевидно живееш в къща и очевидно имаш къде да зареждаш електромобила? Сигурен ли си че и това твърдиш или това са поредните съчинени опорни точки?
  • #68
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шминти предавам се! Правете каквото щете! Зареждайте си по 200 хил ако искате. Единственото, което аз искам и настоявам, е да не ме принуждавате да съм толкова глупав като вас! Дори с риск да съм по-глупав, не сте вие хората, които да ми казвате кое ми е добре и как да мисля!
  • #67
    До 60 ( преди 1 година )
    А каква разлика виждаш между времето, което губиш за включване на зарядното на телефона на нощното шкафче и на автомобила в гаража?
  • #66
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Сметнал съм ти два часа ако караш 13 000 км годишно. 1000 км на седмица стават 52 000 км годишно и се зареждат само за осем часа на нощна тарифа с 3,7 киловата
  • #65
    младен ( преди 1 година )
    Фен на електрото съм ама цялата работа с тоя пуш мирише като тази с дизела от преди 15-20 години.
  • #64
    анонимен ( преди 1 година )
    В Германия стана ли киловатчето по един паунд както е в UK или имат още евтинко, предполагам ако зареждат зелен ток ще е дори по-скъпо.
  • #63
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Абе Шминти, абе човече, какви 1000 на седмица смяташ? Нали казаваш 2 часа по 3.5 кВч? Тва са ти 7 кВч на ден за всеки. При средно 20 кВч/100 са ти 35 км пробег (ония усреднени 13 000 км годишно) 250 км на седмица! Аз лично ги минавам за 2 дена през седмицата без да смятам уикенда ако мръдна на някъде - тогава на ден мога да мина 1000. И това е без загубите през инвертера или зимна употреба където губиш 20-30% заряд от студа.... Ми няма как да стане!
fallback
Последни