fallback

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

fallback
  • #82
    До долния ( преди 1 година )
    Абе пич, не ти ли омръзна да повтаряш това за удвояването на тока като развалена грамофонна плоча? Не разбра ли че за да преминат абсолютно всички автомобили в България на ток ще са необходими допълнителни 7 тераватчаса енергия, а България само за миналата година е изнесла 12. Тоест тока ще стигне за зареждане на всички автомобили по улиците, като дори не трябва да спираме износа, а само да го намалим наполовина. А има заявки за 33 гигавата фотоволтаици, които ще причинят голям излишък на ток
  • #81
    Доли ЕС ( преди 1 година )
    ще кажа само две неща Първо референдум за ЕС,защото всичките им политики са объркани, краткотрайни и взаимноизключващи се, чиновници корумпирани при това решават съдбата на 450 млн души. Второ когато скапаната ЕК реши да маха двг до 2050, сиреч след 27 г., съобразиха ли, че ако всички мпс са на ток, производството му трябва да се удвои! за 27 г трябва да се заместят старите мощности и да се удвоят, като нешат аец! за това хаоса ще става тепърва абсурден във всички сфери!
  • #80
    До 78 ( преди 1 година )
    Тях това не ги касае. Те от осмия етаж на панелката вече се преместиха на деветия етаж в друга панелка, а наредбата е за задължителна зарядна станция на всяко десето паркомясто на НОВИ обществени и жилищни сгради и паркинги. Като присъединителната и мощност трябва да е залегнала още в проекта на сградата и не може да получат акт 16, ако не са я предвидили.
  • #79
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Пак питам. Какъв проблем виждаш да зареждаш 40-50 хиляди километра с 3,7 kW мощност, за да ти е необходима нова партида? Това са ти 770-960 км/седмица за които са необходими 154-192 kWh от 42 до 52 часа зареждане на седмица. Не се ли прибираш поне за толкова? Това са по максимум 10 часа зареждане само в петте работни дни, ако приемем че през уикенда те няма, но си заредил и за уикенда. А ако махнем и бързите зареждания които ще правиш при дългите глоксове, за през седмицата
  • #78
    анонимен ( преди 1 година )
    прави се нова инфраструктура има го като изискване в Наредбата за планиране и проектиране на комуникационно-транспортната система на урбанизираните територии за бъдещо изграждане на зарядни станции в жилищни сгради
  • #77
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Само да вметна към твойта вметка, няма как да се разбереш с енергото, защото преносната им прежа и на тях е оразмерена за ниската мощност - за 1 на улицата да вдигнат, за двама, да вдигнат, но ако се вържат 10 електрички те трябва да подменят цялата мрежа, което е безумно скъпо - дори да решат или да ги принудят да го правят те няма да си бръкнат в джоба, ще бръкнат в този на потребителя. И така тези с ДВГ отново ще трябва да плащат за тези с ЕЛ - гнусна работа...
  • #76
    анонимен ( преди 1 година )
    Само да вметна в дискусията със зареждането на електромобили в гаражите, че 98% от гаражите по блоковете нямат прекаран 3-фазен ток със 7.5 kW инсталирана мощност за да зареждате електромобили и няма лесен (разбирайте евтин) начин да се прекара такъв щото захранването на сградата не е оразмерено за такава допълнителна мощност. Пък вие си ги купувайте гаражите на сериозни цени за да се зареждате. В къщите по-има шанс да се зареждате, ако се разберете с енергото да ви вдигнат захранващата мощност
  • #75
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Вярвай в каквото си щеш, в момента възражението ми е в КЕВР. ел разпределителните дружества се чудят как да отказват. Мнозина ги карат да слагат трансформатори, което пак прави упражнението безумно! А колата ми харчи 4.3/100 по борд, благодаря добре ми е доволен съм и най-вече - доставя ми удоволствие да си я карам - това е бонус, който не се оценява с разход!
  • #74
    До долния ( преди 1 година )
    И колко харчи автомобила? Литър и половина или два на 100 км? Направо ти повярвах как за 10 kw фотоволтаична централа на покрива на баща ти, са ти поискали 20 киловолта трасе през жилищен район. Дори нямаш капацитета да разбереш колко големи глупости приказваш в момента.
  • #73
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шминти - точна това твърдя! 40-50 хил км годишно! И не не съм в къща, проучвах да правя 250 кВ соларен парк, що пък да не се възползвам от глупаците. До 30 кВ не си струва усилието, но това е за избрани. За т*шака пуснах и една заявка за къщата на баща ми и както казах ми поставиха безумно условие за 20 киловолтово трасе до подстанцията... В крайна сметка се убедих, ако влагам пари в подобно начинание глупакът ще бъда аз! Но който иска да си троши главата, никой не спирам!
fallback
Последни