fallback

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

fallback
  • #22
    До долния ( преди 1 година )
    Математиката не ти е силна страна. Средният европеец изминава по 13 хиляди километра годишно и дори при не особено икономично шофира не се нуждае от 2600 киловат часа енергия на година за зареждане. Това са по 7 киловатчаса на денонощие. Тоест дори с 3,5 kw, всеки автомобил ще се нуждае от два часа за да зареди за дневния си пробег. По последни данни, в денонощието има 24 часа, следователно за едно денонощие, теоретично могат да заредят 12 автомобила или един за 12 дни напред .
  • #21
    Математик ( преди 1 година )
    До 20 - с шалтер бе, как!?Прибираш се, 5 комшии зареждат, дърпаш шалтера на единия, закачаш се ти! Той слиза, вижда, че си му дръпнал шалтера, дърпа твоя!И така 10 пъти!Към 20,00 ти писва и му пукаш две гуми и крадеш една чистачка, към 23,00 на 3 бири и 2 шнапса, вече го удряте на бой! Лесно и удобо, какво ми се глезите!!
  • #20
    Муахаха ( преди 1 година )
    Абе 16 - ти зарядна за електричка виждал ли си?!Викаш, няма проблем хората да извадят по 2500 Евро за 16 зарядни станции = 40 000 Евра!!! И да ползват 5 "по списък" които незнайно как ще превключват към мрежата?! Може би си го представяш като зарядно за телефон,а?!?Ама не е!Искам да ми обясниш как зарядно 16 се изключва,за да се включи зарядно 1?!И колко ще струва тази екстра и иновация на ел.мрежите?!?Горните 40 000Евро за да се ползват реално 5 станции ги оставям на страна!Те немците пари имат
  • #19
    Математик ( преди 1 година )
    до 16 - проблема на българина е, че много мисли и акъл дава, па никаква не я върши!Затова кара 15 годишните коли на германеца с ограничена мисловна дейност!!! Долу съм ти обяснил какъв е проблема!Като ти е толкова развита мисловната дейност, може и да разбереш!
  • #18
    Математик ( преди 1 година )
    5 зарядни за 16 апаратамента са напълно достъчно!!! Правите си списък кой кога ще зарежда!Те пък зарядните са свързани към електромера на конкретен апаратамент ... слагате си касичка, всеки си пуска колкото е заредил на конкретния съсед.То пък от къде да знае човек кога ще му се наложи да зареди вкъщи!Плащате за апликация за резервация в реално време!Ама така някой трябва да се грижи да мести заредените автомобили да освобиди станциите!Наемата портиер!Ето!Лесно и удобно, какво ми се глезите!
  • #17
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 16: Демек купонна система?! :D А бе всякак опитвате да върнете комунизма ;)
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    проблема на германците е ограниченото им мислене или по скоро липсата на мисловна активност какъв ви е проблема да си сложите на всяко място за паркиране зарядна станция и да си направите седмичен график на ползваната енергия
  • #15
    До 10 и 13 ( преди 1 година )
    10 - има излишък от ток когато не се ползва!А не се ползва щото нямаш нужда или нямаш възможност да ползваш!!Дреме ми че в 13,00 тока вкъщи ще е евтин,като колата ми е пред офиса на обществен паркинг със зарядни дето цената е 10 пъти над тази вкъщи!До долния ми! В Германия всяко парко или гараж към жилище са платени!!Платени са за да е гарнатирано,че е го имаш!Ще дебна съседа на чийто място е зарядната да го моля да се премести да си боцна аз??Кумуна ще си правим?!Вярно си хипи!!!
  • #14
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Шменти, зареждам за по 100тачка всяка седмица, но зареждам когато аз искам и когато имам време! Електрофили зареждате всяка вечер и на всяко спиране. Най готиното е, че препоръчвате човек Х да си инсталира и Соларни панели, а те греят през деня, когато си на работа и не зареждаш в къщи. Така поради свръх производство ти изкупуват енергията за жълти стинки, а ти ходиш на зарядната да плащаш по 70 цента - или зареждаш вечер от контакта на... колко 12-17-20 цента някъде там е в германия - найс а :D
  • #13
    До долния ( преди 1 година )
    Разбира се, че може. Само, че става въпрос за манталитет, а не за технически ограничения. Тези пет-шест партиди по 15 kw които могат да ви пуснат, са напълно достатъчни да зареждате 40 автомобила по няколко начина, без особени проблеми, включително на всяко паркомясто да има зарядна станция. Включително и да имате една бърза зарядна станция 90 kw включително и да имате всичко това заедно. Липсва ви само разбирателството как да го направите.
fallback
Последни