IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen: Модели с ДВГ под Golf са безсмислени

Шефът на компанията е категоричен, че бъдещето на малките коли е електрическо

Автомобилните производители поеха глътка въздух, след като Европейската комисия отмени забраната за продажби през 2035 на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Въпреки това, компаниите ще трябва да намалят емисиите на автопарка с 90% в сравнение с нивата от 2021. Още преди средата на следващото десетилетие производителите трябва да постигнат по-строги цели за CO2, последната от които влезе в сила тази година.


Volkswagen Polo Edition 50


Всичко това кара Volkswagen да смята, че малките коли, задвижвани с гориво, нямат бъдеще в Европа. Главният изпълнителен директор на компанията – Томас Шефер, заяви пред Auto Motor und Sport, че модели като Polo ще станат чисто електрически.

„Бъдещето в този сегмент е електрическо. Разработването на нов автомобил с ДВГ в B-сегмента, за да се спазят разпоредбите за емисиите, би било непосилно скъпо. Тези разходи неизбежно ще бъдат прехвърлени на клиентите, което прави колата твърде скъпа, за да се конкурира“, категоричен е Шефер.


VW ID. Polo

Това означава, че е въпрос на време Polo да остане без двигател с вътрешно горене, като бъдещото ID. Polo ще изпълнява ролята на негов косвен наследник. Връщане в А-сегмента с модел с ДВГ също е невъзможно, така че изглежда Golf ще бъде най-ниско разположеният автомобил на марката, задвижван с гориво.

Както е известно, електрическото Polo, пристигащо през следващата година, ще струва 25 000 евро в основната си конфигурация. През 2027 ще излезе и серийна версия на концептуалния ID. Every1, която ще намали цената до 20 000 евро. В тези цифри са включени данък върху добавената стойност (ДДС), но не отчитат стимули, предлагани от някои държави-членки на ЕС.


VW ID. Cross


VW също планира електрически кросоувър с размер на Polo, показан като концепцията ID. Cross, който ще измести конвенционалния T-Cross от гамата. И трите бъдещи малки модела на ток ток ще използват платформата MEB+, разработена изключително за електрически превозни средства.

Въпреки че VW няма да инвестира в нови малки автомобили, задвижвани от ДВГ, сегашната гама с такива мотори ще остане още известно време на пазара. Моделите в нея ще се предлагат заедно с електрическите им аналози.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    sameman ( преди 1 час )
    Точно така е, електрическата кола бие по всички показатели в града. Където освен всичко, се ползват основно малки автомобили, особено в цивилизованите държави. Голям автомобил само за дълъг път, където няма смисъл от електричка.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Ми на мен не ми е удобна голямата кола. Карал съм голям мерцедес, ми не ми прави кеф като малкото ми сеатче. Въпреки слабия двигател, малката кола беше по-пъргава и забавна за каране в града. А и на извънградско проблеми съм нямал.
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до мръхльото 1 ( преди 1 час )
    Да, искат - за извънградско. За градско искат малка, пъргава, лесна за паркиране кола. Затова в Европа още от 50-те години най-продаваните сегменти са А, Б и Ц.
  • #1
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Всъщност малките коли са безсмислени! Хората искат големи и мощни коли. Да са здрави, безопасни, стабилни на пътя, да возят приятно и да са мултифункционални. И затова SUV и кросоувърите се наложиха последните 15 години и станаха най продавани. В момента в топ 20 на най продаваните коли в САЩ има само 3 обикновени коли. Всичко друго е SUV и пикапи.