Автомобилните производители поеха глътка въздух, след като Европейската комисия отмени забраната за продажби през 2035 на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене. Въпреки това, компаниите ще трябва да намалят емисиите на автопарка с 90% в сравнение с нивата от 2021. Още преди средата на следващото десетилетие производителите трябва да постигнат по-строги цели за CO2, последната от които влезе в сила тази година.

Всичко това кара Volkswagen да смята, че малките коли, задвижвани с гориво, нямат бъдеще в Европа. Главният изпълнителен директор на компанията – Томас Шефер, заяви пред Auto Motor und Sport, че модели като Polo ще станат чисто електрически.
„Бъдещето в този сегмент е електрическо. Разработването на нов автомобил с ДВГ в B-сегмента, за да се спазят разпоредбите за емисиите, би било непосилно скъпо. Тези разходи неизбежно ще бъдат прехвърлени на клиентите, което прави колата твърде скъпа, за да се конкурира“, категоричен е Шефер.

Това означава, че е въпрос на време Polo да остане без двигател с вътрешно горене, като бъдещото ID. Polo ще изпълнява ролята на негов косвен наследник. Връщане в А-сегмента с модел с ДВГ също е невъзможно, така че изглежда Golf ще бъде най-ниско разположеният автомобил на марката, задвижван с гориво.
Както е известно, електрическото Polo, пристигащо през следващата година, ще струва 25 000 евро в основната си конфигурация. През 2027 ще излезе и серийна версия на концептуалния ID. Every1, която ще намали цената до 20 000 евро. В тези цифри са включени данък върху добавената стойност (ДДС), но не отчитат стимули, предлагани от някои държави-членки на ЕС.

VW също планира електрически кросоувър с размер на Polo, показан като концепцията ID. Cross, който ще измести конвенционалния T-Cross от гамата. И трите бъдещи малки модела на ток ток ще използват платформата MEB+, разработена изключително за електрически превозни средства.
Въпреки че VW няма да инвестира в нови малки автомобили, задвижвани от ДВГ, сегашната гама с такива мотори ще остане още известно време на пазара. Моделите в нея ще се предлагат заедно с електрическите им аналози.


2