fallback

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    8-ми, познато ми е, смо че имаме 40 места. Може всеки да си сложи, но не могат да захранят повече от 5-6 едновременно. Ако искаме всички, значи подмяна на захранващия кабел на сградата, трябва да заявим мощност, изобщо влиза се в една спирала. Не мерси.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    А точно в Германия, електромобилите имат най-големия потенциал да бъдат използвани по този начин, като гигавати мощност, по-голяма от тази на АЕЦ Козлодуй не бъдат пренасочвани към Франция и другите съседи на отрицателни цени, което означава че германия праща ток на Франция и заедно с тока праща и пари на французите, защото са благоволили да им използват тока. Много по-благоразумно е тези гигавати мощности да бъдат заредени в електромобилите на Германците за без пари.
  • #10
    До 7 ( преди 1 година )
    Ето че и сам стигна до изводите, че токът е евтин, когато има излишък и скъп когато има недостиг. Колкото по-голяма става тази разлика, толкова повече стимули ще се създават от търговците за използване на енергията при излишък, като най-добрият начин е чрез цената към крайния потребител и създаване на умни мрежи - точно по начина по който ти ограничават мощността на зареждане. Но вместо да ти изключват, да ти включват бойлера, зарядното или да ти увеличат отоплението при най-ниските цени.
  • #9
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Всъщност си поредното доказателство, защо ще си последния който ще си купи електромобил и то по принуда. Обикновено това са хората на които е на противопоказно да мислят и избягват да извършват такива сложни дейности. Е как пък не някой като тебе може да се сети да си зареди автомобила преди да му потрябва, като може да мине през бензиностанцията да сипе за 10 лв, като му звъннат че трябва спешно да закара някой на лекар. Тези които МИСЛЯТ пълнят гориво до горе и батерията до 80%, а не чакат.
  • #8
    Реалист ( преди 1 година )
    Живея в Германия и в нашата кооперация направихме запитване за инсталиране на 16 зарядни станции, защото в сградата има толкова гаражи- да има във всеки гараж по една. Отговорът от регионалният доставчик на ток беше : Няма възможност за толкова мощност. Максимално могат да осигурят за 5-6 зарядни станции! Така предизвикаха междусъседски скандали. Всеки иска в неговия гараж. Аз отказвам да участвам в тоя цирк и ще си карам на бензин до последно.
  • #7
    До 3 ( преди 1 година )
    В Германия няма нощна тарифа многознайко!!! Дори много търговци на ел. енергия предлагат по-ниски цени през деня заради фотоволтаиците и вятърните централи!(в много региони през деня е по-ветровито от вечерта, и това да ти обясня) Идеята на личния автомобил е свобода!На предвижване, на зареждане, на ползване!А с това решение се създават предпоставки за нарушаване на тази свобода!А налагането на данък е черешката на тортата!!!
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Аха, при очаквания висок дял на солар, който искате да инсталирате викаш че, ще зареждате вечер ;) Зимата топло се надува точно вечер и потреблението се качва в тъмната част, когато солидна част от от производството пада! Статията си е много добра - ще зареждаш само когато ти кажат! Не и когато искаш или ти трябва :)
  • #5
    Муахаха ( преди 1 година )
    Ъъъъ, това не ви ли го казах, че ще стане още преди 3 години?!?! Голям ще е, ще влиза все по-надълбоко и вече без вазелин!!! И всичко това с възторжените аплодисменти на нищонеподозиращите електрохипита които още крещят - "искаме го още, искаме го още" Много скоро монетата ще се завърти и много хора ще осъзнаят, че монетата не само има и лоша страна, ами и че монетата всъщност е нож!!! Зад ел. колите не стои никаква грижа за природата, нито желание за енергийна независимост!
  • #4
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Казах ти че статията е манипулативна и "забрави да отбележи" че Германия отвори отново закритите си въглищни централи, за да произвежда ток и да го изнася за Франция за да не стоят на тъмно и студено, защото атомните им централи не работят. Освен това с въглища бяха заместени и мощностите, които досега разчитаха на евтин руски газ и самият факт че въобще има някакъв спад на емисиите е положителна новина. Самият аз очаквах че ще има не само ръст а направо бум на емисиите за 2022, пък и за 2023
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Изключително манипулативна статия. Това ограничение ще се налага само в часовете на пиково потребление при опасност от претоварване на мрежата. Това ще рече вечерно време когато се прибират хората и сутрин като станат да отиват за работа и включват всички консуматори. Ако собственика на електромобила е достатъчно съвестен, тези ограничения няма да му се отразят защото така или иначе ще зарежда през нощта, когато мрежата не е натоварена и цените са ниски.
fallback
Последни