IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шеф в Porsche: Слагаме ДВГ на електрическите модели

Германската марка признава грешките си и търси начини да минимализира щетите

Германският производител Porsche разбра, че хората все още искат бензинови автомобили, тъй като приемането на EV не върви по план. Факт е, че продажбите на Taycan са намалели с цели 50% в световен мащаб до третото тримесечие на 2024. И това кара компанията да продължи с инвестициите в ДВГ.


Porsche


В интервю за Automotive News Europe главният финансов директор на компанията Лутц Мешке, обяви, че Porsche ще налее пари в нови бензинови двигатели за Cayenne и Panamera. Както вече беше обявено, V8 моторът ще остане в употреба поне до 2030 в големия SUV. Финансовият шеф обаче отиде още по-далеч, като призна, че бъдещите модели, предварително замислените като електромобили, ще получат версии с ДВГ.

„В момента разглеждаме възможността първоначално планираните изцяло електрически превозни средства да имат хибридно задвижване или двигател с вътрешно горене. В момента сме в процес на вземане на концептуални решения. Това, което е ясно е, че ще се придържаме към двигателя с вътрешно горене много по-дълго от предвиденото”, коментира Мешке.

Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, като се има предвид, че всички предстоящи модели се очаква да се возят на специална платформа за електрически автомобили. Затова и Мешке не каза кои бъдещи електромобили могат да получат бензинови двигатели, но най-вероятно сред тях ще бъде триредов SUV, който марката в момента разработва.


Porsche


Бъдещият модел е известен с кодовото си име „K1“, като трябва да се появи през втората половина на десетилетието. Първоначално той е проектиран като EV, но като се има предвид изявлението на финансовия директор, това вероятно ще се промени.

Сред кандидатите е и следващото поколение на 718. Настоящите модели Boxster и Cayman ще бъдат премахнати до края на 2025, когато е планирано да пристигнат техните заместници с електрическо задвижване. Разработката им е почти завършена, но пък сегментът на спортните коли с EV е толкова малък, че математиката не е в тяхна полза.

Не е ясно и какво ще се случи с Macan, тъй като новото му поколение се продава само с електрическо задвижване, докато старото все още е достъпно с ДВГ на някои пазари. В случая инженерите на Porsche ще трябва да намерят място за бензиновия двигател в новия модел или просто да актуализират стария. И двете решения биха свършили работа, особено като се има предвид, че исторически Macan винаги е бил сред най-популярните модели на марката.


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Jay до 7 ( преди 1 месец )
    Kъде намесихте Шаро тук, Данчо пак ли либералстваш тук?! Добре че е той, че да пипнете Плад?!
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Макан трябва да получи ДВГ отново иначе ще има сериозни последствия за Порше.
  • #28
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бъстъре отдавна не си публикувал таблиците за производството на Тесла.Нещо ти секна ентусиазмът за геометричната прогресия.
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 25 ( преди 1 месец )
    Яйцеклетчо, функционалната неграмотност не прощава, особено като е гарнирана с математическа неграмотност. За толкова години така и не разбра какво е геометрична прогресия. Нали си взимаше висшите образование и дипломите от Уикипедия. Толкова ли не намери една минута за да вземеш диплома и по тази специалност и да успееш да сметнеш колко бройки трябва да продаде Тесла през 2024 за 50% ръст по планът от 2014? За антиматематиците в моята таблица срещу 2024 стои 1902946 при 33 000 за 2014 и 50%
  • #26
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Дизел Пауър ( преди 1 месец )
    Ай сиктир с тия тротинетки на 4 колела, бе шматки непоръбени. Програматори ли сте, какви сте? Най-хубавите коли са тези с минимум електроника. Навсякъде по света ще ви го кажат. Само *** карат т.н. свързани коли. И, тъпоъгълници, Тойота, а и джапанките като цяло, с право не вярват в електрическото бъдеще на колите при наличните технологии. Литиеви батерии - да бе, как ли пък не. Стават само за жисиеми.
  • #25
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хехех тротинетката,с това за 50 процента ръст годишно ни проглуши ушите няколко години поред.Сега нещо врътна дупето в обратна посока.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 18 - ИНтересното е, че почти същото тъврдеше един колега, на псоелдната среща. Изяде много силен шамар от шефа (не, не не сме модерната либрална компания ... ах аха ха а) и го прати 1 месец командирвка в мазето. Така чееее ... не важиш. Тц бръ
  • #23
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Ох горкия ( преди 1 месец )
    "Митична врачка ( преди 35 минути )Не плачи, Тесльо.Тази година Тесла няма да има 50% ръст,ще има спад." Функционално неграмотния психопат яйцеклетчо пак се е развихрил с клевеките как спал със сестра ми и как съм казал за 50% ръст всяка година.
  • #22
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 17 ( преди 1 месец )
    Китайците растат. Тесла е на 0, т.е. няма спад. Рено расте. Стелантис расте. Волво расте. Хюндай/Киа расте. Та, какво викаш?
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойоткаджия тръгнал да говори за розов еднорог!? Браво, японофилче! А за да си купиш Тойотка, че и да я защитаваш с живота си по форумите, какви очила трябва да си сложил? Розови? Не стигат! Трябва да си сляп и безчувствен!