IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шеф в Porsche: Слагаме ДВГ на електрическите модели

Германската марка признава грешките си и търси начини да минимализира щетите

Германският производител Porsche разбра, че хората все още искат бензинови автомобили, тъй като приемането на EV не върви по план. Факт е, че продажбите на Taycan са намалели с цели 50% в световен мащаб до третото тримесечие на 2024. И това кара компанията да продължи с инвестициите в ДВГ.


Porsche


В интервю за Automotive News Europe главният финансов директор на компанията Лутц Мешке, обяви, че Porsche ще налее пари в нови бензинови двигатели за Cayenne и Panamera. Както вече беше обявено, V8 моторът ще остане в употреба поне до 2030 в големия SUV. Финансовият шеф обаче отиде още по-далеч, като призна, че бъдещите модели, предварително замислените като електромобили, ще получат версии с ДВГ.

„В момента разглеждаме възможността първоначално планираните изцяло електрически превозни средства да имат хибридно задвижване или двигател с вътрешно горене. В момента сме в процес на вземане на концептуални решения. Това, което е ясно е, че ще се придържаме към двигателя с вътрешно горене много по-дълго от предвиденото”, коментира Мешке.

Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, като се има предвид, че всички предстоящи модели се очаква да се возят на специална платформа за електрически автомобили. Затова и Мешке не каза кои бъдещи електромобили могат да получат бензинови двигатели, но най-вероятно сред тях ще бъде триредов SUV, който марката в момента разработва.


Porsche


Бъдещият модел е известен с кодовото си име „K1“, като трябва да се появи през втората половина на десетилетието. Първоначално той е проектиран като EV, но като се има предвид изявлението на финансовия директор, това вероятно ще се промени.

Сред кандидатите е и следващото поколение на 718. Настоящите модели Boxster и Cayman ще бъдат премахнати до края на 2025, когато е планирано да пристигнат техните заместници с електрическо задвижване. Разработката им е почти завършена, но пък сегментът на спортните коли с EV е толкова малък, че математиката не е в тяхна полза.

Не е ясно и какво ще се случи с Macan, тъй като новото му поколение се продава само с електрическо задвижване, докато старото все още е достъпно с ДВГ на някои пазари. В случая инженерите на Porsche ще трябва да намерят място за бензиновия двигател в новия модел или просто да актуализират стария. И двете решения биха свършили работа, особено като се има предвид, че исторически Macan винаги е бил сред най-популярните модели на марката.


0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 11 rate down comment
    А на връщане ( преди 5 часа )
    160 лв понеже към Сф е наклон. Не сипва 100 октана, понеже е цифра. Преди караулката, покрай него прелита черния Plaid на Шаро с 260, след което се прибира и пуска колата в Мобилето. Я да не съм си намерил парите на улицата - мисли си..
  • #6
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Браво ( преди 6 часа )
    Един отива за 8 лв до морето и сяда в ресторант, другия за 128 лв А98 и влиза в магазина за кренвирши и лютеница.
  • #5
    4 rate up comment 14 rate down comment
    До 2 ( преди 6 часа )
    Нищо не е 100%. Допускам че бъдещето в средносрочен план няма да е повече от 80% електрическо. Ще останат едни 10-20% за специализирана техника и региони примерно третият свят и Япония, които ще преминат последни на ток. Едните заради дългите разстояния без зарядна инфраструктура, а вторите по идеологически причини.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 6 часа )
    "Митична врачка ( преди 33 минути )Не плачи Тесльо, зелената сделка се отлага." Пак си объркал статиите. Тук се говори за автомобили!
  • #3
    10 rate up comment 6 rate down comment
    екстра ( преди 6 часа )
    Колкото по-малко електрички, толкова по-добре за собствениците на електрички.
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 часа )
    а в съседната стаитя, автора сънува 100% ел бъдеще на индустрията..
  • #1
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Митична врачка ( преди 6 часа )
    Не плачи Тесльо, зелената сделка се отлага.