fallback

Германия готви ограничения за зареждането на електромобили

След две поредни години през 2022-а вредните емисии спадат слабо

Германските енергийни власти са готови да ограничат зарядната мощност за електрическите автомобили. В страната има около 50 000 електрически зарядни устройства по обществените пътища, а изпълнителната власт обеща да инсталира един милион точки за зареждане преди 2030 г. Към тези цифри, които вече са значителни, трябва да се добавят частните зарядни устройства, за които няма данни. Разпространението на тези лични точки, заедно с термопомпите за отопление, започнаха да насищат немската мрежа с настъпването на зимните месеци.

 

 

Поради тази причина Германската федерална мрежова агенция (BnetzA - регулаторна служба за пазарите на електроенергия, газ, телекомуникации, пощи и железопътен транспорт) ще стартира план през януари 2024 г., който ще позволи на операторите да ограничават дистанционно използването на отопление и зарядни устройства за електрически превозни средства без съгласието на потребителите.

Този план предизвика критики, наред с други субекти, и от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която не разбира ограничението на презареждането в частни точки, ако в същото време се насърчава закупуването на електрически превозни средства.

 

 

BNetzA предлага да се ограничи домашната мощност за зареждане до 3,7 кВт за захранване на електрически превозни средства. Това ще означава, че в много домове и офис сгради мощността от техните устройства ще бъде намалена повече от половината.

Ако за еталон се вземе електрическо градско превозно средство, например Nissan Leaf с 40 кВт/ч батерия, при мощност от 3,7 кВт ще са необходими повече от 10 часа за пълно зареждане. В случай на Tesla Model 3 с батерия от 75 кВт/ч ще са необходими почти 20 часа зареждане при 3,7 кВт, за да достигне 100%.

 

 

Германските собственици на plug-in хибридни автомобили няма да имат толкова много проблеми с времето за зареждане. Въпреки това Kia Niro PHEV (батерията е 11,1 кВт/ч) ще се нуждае от три часа зареждане.

Електрификацията на автомобилния пазар в Европа, според плановете, трябва да стигне до въглеродна неутралност през 2050 г. В тази посока се отбелязва също така и бавния спад на вредните емисии.

 

 

След две последователни години (2020 г. и 2021 г.) с намаление на емисиите от около 12%, повлияни от пандемията и по-малко мобилност, статистиката за 2022 г. е по-лоша. По данни на Европейската агенция по околна среда през първото полугодие се наблюдава слаб спад от едва 2%.

Освен това има държави, които планират в краткосрочен план да започнат да налагат данъци върху електрифицираните превозни средства. Данък, от който досега бяха освободени и който има за цел да приравни в данъчно отношение колите без емисии на тези с вътрешно горене.

 

 

fallback
  • #32
    До мухаха ( преди 1 година )
    А понеже пита как ще става превключването, има доста решения, като разпределянето на мощността от зарядните станции, но дори при бюджетното решение с най-обикновени контакти пак има решение - една кутийка която се управлява по интернет и освен че може да включва и изключва контакта ръчно или с таймер, измерва и консумацията за да можете после да си разпределите сметка . Примерна кутийка Sonoff POW, струва около 20-30 лв. Освен това пази и логове от кой акаунт е включена и изключена.
  • #31
    До до долния ми! ( преди 1 година )
    Теоретичното нали знаеш къде можеш да си го ....?!? Нали знаеш, че колективната отговорност, води до колективна безотговорност! В Германия това им ясно от векове!Като са ти казали 5 зарядни!5 зарядни!Ти ако мислиш, че 15 апартамента ще се разберат да си менката паркоместата - успех!В Бг не може да се разберете 4 етажа за по 5лв на месец за поддръжка на стълбищата, тръгнал да ми обяснява теоретично как комшии ще се разбират за зарядни парко места ... Айде теориите у гъзо!
  • #30
    до 24 ( преди 1 година )
    Всезнайко! Живея в Германия и инсталирането на една домашна заредна за електричка с все разрешителни, проекти и прочие е точно 2500 Евро!!!! 1000лв може да ти е у Долну *** напълно незаконно и вързана с тел от бай Гошо Фазата!Амам в нормалните държави една плочка да преместиш се прави проект и разрешения!Можеш да ми поправиш само наклона на ... ама и това няма да ти се збъдне щото си падам по жени!!!
  • #29
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 22... всичко е много хубаво... ама проблема е, че хората не искат да висят един след друг да зареждат - искат едновременно. А като включат Н-зарядни по 3.5 и тя системата пак наколенчва. И ако един или двама от тях минат повече от дневните 35 км да може да си дозареди когато и както си пожелае...
  • #28
    До 23 ( преди 1 година )
    Точно въпрос на манталитет е. Какво пречи да си инсталирате по един контакт на всяко паркомясто? С 3,7 kw само на нощна ще заредиш 30 киловатчаса на вечер, което са ти 1000 км на седмица, което ще ти струва 28лв лв. Не ти ли стигат та ламтиш за повече? Ако искаш повече, ще трябва да зареждаш на скъпата тарифа 50 лв за 1 000 км. Кое ти се струва невъзможно?
  • #27
    PLAID ( преди 1 година )
    Няма лесно, майка! Лесно у вас на дивана. Тарикат мъж не църка
  • #26
    До мухаха ( преди 1 година )
    Защо смяташ че човек който е дал 100 000 лв за автомобил, са му проблем 1000 лв за зарядно, като дори само за 13 000 км годишно и 2600 киловатчаса, ще пести годишно по 1200 лв само от разликата в цената на тока между нощна тарифа и обществена зарядна станция? Но дори от това няма нужда, защото всеки електромобил пристига с вградена бордова зарядна станция и кабел за нея който може да се включва във всеки един монофазен или трифазен контакт който струва 10 лв, инвестицията падна на 160 лв
  • #25
    PLAID ( преди 1 година )
    Ми да не си бeа затворили АЕЦ-ите, без достатъчно ВЕИ+MegaPack централи. 3.7kW стигат за домашно зареждане. Аз и Кольо караме до 50 км/ден, сиреч след 2ч е на 100%, а тя виси у нас 10! В Италия имат 3.7 за цялата къща, понеже всичко е на газ. А тука всяка мрънка с маникюр чупи чупки как всичко трябва да й е безплатно и лесно. Докато си дава заплатата за тунджа. Почвай да копаш с кирката, да одиш пеш и да переш на реката, да видим зле ли е с iX, i-Pace, със Solar Roof и с Powerwall на стената.
  • #24
    До мухаха ( преди 1 година )
    "Викаш, няма проблем хората да извадят по 2500 Евро за 16 зарядни станции = 40 000 Евра!!! И да ползват 5 "по списък" които незнайно как ще превключват към мрежата?!"Точно това ВИКАМ. Първо да те поправя, че най-скъпата зарядна станция оригинална от Тесла, която може да се свърже монофазно 7,4 киловата или трифазно 22 киловата, има управление по интернет и може да комуникира с други зарядни станции за да си разпределят мощността, струва 1 000 ама не евро, а лева. Скъпо ли е? Дотук 16 000 лв.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    абе жичкаджии - вие у ред ли сте? Няма да играем покер със съседите ми нито за паркоместата, никои кой кога да зарежда? 90% излизаме сутрин и се прибираме вечер и всеки ще иска да зарежда тогава, а не по някви си графици и подобни простотии. Ако сложим само 5-6, тетрис ли ще играем само? Аз понеже си нямям друга работа само да местя колата. Та не е въпрос на манталитет само. Токолова тока ви е ударил, че не можете да признаете, че това е (основен) недостатък на електричките.
fallback
Последни