IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С батерия на шията

Като се отказва от двигателя с вътрешно горене, Европа заменя зависимостта от Русия и Близкия изток с нова зависимост - от Китай

"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
       
       
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):


    
       

 

0 от 500
  • #59
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 56 ( преди 3 седмици )
    Всъщност прав е че перките вече са по-скъпи във всякакъв мащаб от панелите но едва от няколко години защото появтитяват по-бавно и то не са по-скъпи в пъти а няколко десетки процента но пък са по-постоянни от панели на повечето места особено северни държави, вече са 15% от микса на ЕС (и 20% от този на Германия) и все още се правят стабилно
  • #58
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Твана ( преди 3 седмици )
    И моите не са сенчесто. Вярно, че не са на оптималните 30 градуса, но си гледат на юг. А ветрогенераторите са още по-тегави. 1во, чисто законно е забранено да са на по-малко от 500м от населените места. 2ро трябва да ги качиш на мачта поне 8-10м. 3то като се завъртят не е като при волтаиците да си регулираш тока "със софтуер", колкото ти трябва. Затова се правят разни магарии с товарни съпротивления за излишъка, демек загряваш реотани. А съвсем не могат без батерии заради аварийната спирачка.
  • #57
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Твана ( преди 3 седмици )
    2,4кВ са достатъчни стига да можеш да ги произведеш и потребиш. Ти и 2400кВ да сложиш като те няма през деня и няма консумация, кел файда от тях. Максималната консумация е сутрин и вечер, т.е. баш когато фотоволтаика го няма. Да не говорим, че то не е ръгай, колкото можеш. Инверторът има максимално входно напрежение, а панелите се свързват последователно, така че няма как лесно да навържеш 100 панела на един инвертор. Пък инверторите са по 1500-2000 и повече лева.
  • #56
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    А вятърните генератори просто изглеждат много по-скъпи, защото са с големи мощности и ако сметнеш фотоволтаична централа със същата мощност, ще ти излезе само около два-три пъти по-евтино, но пък вятърните генератори произвеждат два три пъти повече енергия годишно и работят точно когато фотоволтаиците произвеждат най-малко и по този начин балансират производството в сезоните и денонощието. Затова са достатъчни батерии с доста по-малък капацитет, за да балансират системата само в рамките на дни
  • #55
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Аз ще обясниш ли как така германия вече е постигнала над 50% дял на възобновяемите източници и сега посред зима от началото на годината досега, възобновяемите източници са произвели 2,8 тераватчаса, които представляват 59% от произведената в Германия енергия? А нямат нито по-добър ветрови нито по-добър слънчев потенциал от България и за разлика от нас потребяват много енергия. А дори не са включили батериите в играта все още. И това е въпреки че въгличните централи изнасят за атомна Франция
  • #54
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За да имаме напълно зелена енергия трябва или да измислим батерия която може да запази лятното "слънце" за декември-март. Или да измислим как да прехвърляме ток на огромни разстояния (например далечен юг или от пустинни райони). И двете за сега са в сферата на теорията само. А в последно време има и идея от космоса да пращаме ток - там вече си е чиста фантастика
  • #53
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Вятърните генератори са доста по-скъпи от фотоволтаиците и като начална и като поддръжка. После имат специфични изисквания къде има смисъл да се сложат - ветровити крайбрежия и не много високи но дълги планини. А и те съвсем не са постоянни. Та не стават за ефективен заместител на солара. А да държим ТЕЦове които да са в готовност да тръгнат (студен резерв) е много скъпо, вероятно и по-неекологично от това да работят постоянно.
  • #52
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Вятърните генератори са доста по-скъпи от фотоволтаиците и като начална и като поддръжка. После имат специфични изисквания къде има смисъл да се сложат - ветровити крайбрежия и не много високи но дълги планини. А и те съвсем не са постоянни. Та не стават за ефективен заместител на солара. А да държим ТЕЦове които да са в готовност да тръгнат (студен резерв) е много скъпо, вероятно и по-неекологично от това да работят постоянно.
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Вятърните генератори са доста по-скъпи от фотоволтаиците и като начална и като поддръжка. После имат специфични изисквания къде има смисъл да се сложат - ветровити крайбрежия и не много високи но дълги планини. А и те съвсем не са постоянни. Та не стават за ефективен заместител на солара. А да държим ТЕЦове които да са в готовност да тръгнат (студен резерв) е много скъпо, вероятно и по-неекологично от това да работят постоянно.
  • #50
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 3 седмици )
    "дребна подробност 1000 МВ инсталирана мощност от АЕЦ дава примерно 8 ТВ годишно при 90% натовареност, 1000 МВ солар около 1ТВ...." и пак шикалкавене и смяна на темата.За зареждане на електромобили ще са необходими около 100 реактора. Колко ще струват и колко време ще отнеме тяхното изграждане? На каква цена ще е енергия от тях? АЕЦ Белене го строим 40 години и сме хвърлили около 4-5 милиарда досега, а не е произвел и 1 киловатачас. ФВ централа се изгражда за месеци