"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):
"Резултатът наистина е много добър - нетните приходи от продажби на Bosch за миналата година са 78,8 милиарда евро, а печалбата се увеличава от 2 млрд. евро на 3.2 млрд. евро. Два основни фактора допринасят за това. Единият е, че дейността на Bosch, свързана със създаването на високи технологии в автомобилите и с внедряването на системи с изкуствен интелект, като цяло не се влияе до такава степен от кризисните фактори. В тази сфера имаме органичен растеж, който ще продължи още доста години. От друга страна, компанията бележи също ръст в продажбите на основните продукти от портфолиото си. Тук вече основната заслуга е, разбира се, на марката Bosch, която и в предизвикателна ситуация се оказва предпочитана от потребителите. Имиджът на компанията и самото качество на продуктите допринасят тя да бъде търсения избор".