Само интериорните удобства в един съвременен автомобил вече изискват повече изчислителна мощ, отколкото бе нужна за полета на Apollo 11 до Луната. Тенденцията досега бе всяка джаджа в салона да идва със свой собствен електронен блок - решение, което имаше доста негативно отражение и върху цената, и върху простотата на управление, и, не на последно място, върху надеждността на системите.
Компютърът, който прати Apollo 11 на Луната, имаше 145,000 реда софтуерен код. Компютърът на новото iX има над 100 милиона реда
В новото BMW iX германският гигант Continental за пръв път въвежда своя единен Cockpit High Performance компютър - общ блок, който управлява всички софтуерни функции в салона, включително head-up дисплея с добавена реалност и огромния двоен екран за приборите и мултимедията. Свързването на всички функции с един управляващ компютър позволява небивало до момента ниво на персонализация.
Три технологии от бъдещето, които са серийни при BMW iX (ГАЛЕРИЯ):
Принос на Continental към един от най-напредничавите електромобили на пазара е и камерата за наблюдение на шофьора, задължителна по новите европейски стандарти за безопасност. Всички нови автомобили имат някакъв вариант на такава камера, разбира се. Но създадената от Continental освен всичко друго помага на head-up дисплея да ви показва нужната информация точно на нивото на погледа ви, без да се налага да настройвате каквото и да било.
Видео: