IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

8 въпроса за зарядната мрежа в България

Колко са вече бързите станции у нас, как се развиват цените и има ли горна граница за скоростта на зареждане?

"Зелената сделка" на ЕС вече очертава безвъзвратно пътя към отказ от двигателя с вътрешно горене и преход към електрическо задвижване - включително и за България, колкото и далечна да ни изглежда тази перспектива от гледна точка на днешния ни автомобилен парк.
 
 
Ангел Димитров, АВВ България
Ангел Димитров, експерт Бизнес развитие зарядна инфраструктура в АВВ. Снимка ДИМИТЪР КЬОСЕМАРЛИЕВ
  
  
Но за да се случи този преход, първо трябва да се построи съответната зарядна инфраструктура. А това е нещо като омагьосан кръг: за да може да се изплати солидната инвестиция в зарядни станции, по пътищата първо трябва да има достатъчен брой електромобили, които да зареждат от тях. А за да има достатъчно електромобили по пътищата, купувачите им първо трябва да са спокойни, че зарядната инфраструктура е достатъчна.

 

БРОЙ ЗАРЯДНИ СТАНЦИИ
Нидерландия - 82 602
Германия - 50083
Франция - 32287
Италия - 22471
Австрия - 9353
Полша - 3674
Унгария - 2259
Чехия - 1424
Словакия - 1261
Словения - 1164
Хърватия - 918
Румъния - 737
България - 368
Данни ЕFAO


Какви са основните предизвикателства при създаването на тази инфраструктура, какви нови технологии навлизат в нея и как се променят цените на апаратурата напоследък - по тези въпроси разговаряхме с Ангел Димитров, eксперт Бизнес развитие зарядна инфраструктура в АBB, световния пазарен лидер в този сегмент. Разговорът бе част от конференцията Bloomberg Tech21: CarTech.
      
    
8 ключови въпроса за зарядната мрежа в България (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #18
    12 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Козлодуй ти произвежда мегават за 50 кинта, ERP-тата ти го продават за 600? Е, къде е проблемът? Който си е подарил държавата и всички стратегически дружества и компании на чужди ръце, да вдига гaщи и да вика ура!...
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    Дронове, електромагнитни оръжия (rail gun), много по-далекобойни от конвенционалните, ядрени микрореактори под земята с големината на 20-футов контейнер, произвеждащи енергия колкото цял танкер с нафта. Как ще скриеш един танкер, един петролопровод и конвои цистерни от врага? Най-много жертви има при охрана на цистерни. Докато контейнера с реактора само един хеликоптер го носи. Стоят HUMMER EV някъде в пустинята и се зареждат от сгъваеми панели ново поколение.
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 2 години )
    #13 ти какво приказваш не разбрахме. Но какво говорят адмирал Takeo Kurita, генерал George S. Patton, admiral Thomas Moorer и др.: Губиш войната като ти свърши горивото. Май 2003-та, операция Свобода за Ирак. Генерал James Mattis с прякора "Бясното куче" командва Първа дивизия на корпуса на морската пехота при бързото настъпление до Багдад и избухва: "Department of Defence must unleash us from the tether of fuel!" (Министерство на Отбраната, отвържете ни от връзката с горивото!).
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    разкажи пак за себестойността на произведен електрон че не схванах кой електрон е най-скъпия от тец на въглища или от аец
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Юрий Скрипченко ( преди 2 години )
    Скльки зарядних станцй у Соф?
  • #13
    9 rate up comment 8 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    Абе вие не разбрахте ли че войната САЩ-Русия в Украйна сложи края на всякакви зелени сделки. Климата може да се опази само от единно мирно човечество. Кой ще си съсипе икономиката /демек и отбраната/ за да пази въздуха. Оказа се че великите сили са готови да се замерят с ядрени ракети те за някакви зелени сделки бълнуват.Зелената сделка означаваще хората съзнателно да се откажат от най-евтините енергии за да опазват атмосферата. Това деца приключи. Танк на батерии няма и няма и да има.
  • #12
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Дрън-дрън ( преди 2 години )
    Въглищните централи към момента произвеждат най-скъпата възможна енергия и въпреки това себестойността на произведената електроенергия от тях е 160 лв за мегаватчас, но на борсата я продават за 600. Всички останали централи произвеждат на още по-ниска цена. Май не правиш разлика между себестойност и пазарна цена. Високите цени на пазара са плод на пазарни механизми и нямат нищо общо със себестойността.
  • #11
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ами нищо не мисля но електроните които са с ниска себестойност се продават за износ а тези електрони които са с висока себестойност се продават на вътрешния пазар на плебеите
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    А ти защо си мислиш че енергията за износ е на по-ниска цена, отколкото на нашата борса? Борсите на всички съседни държави са свързани и когато цените при тях са ниски ние купуваме от тях и обратното.
  • #9
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Другите глупаци ( преди 2 години )
    Очевидно не само аз съм кухият. Както виждаш хиляди предприятия и фирми са решили сами да си произвеждат тока и/или да го продават на борсата. Но за сметка на това вече 40-та година не може да се намери инвеститор за АЕЦ Белене. Никой не иска да си хвърли парите на вятъра. Цената на тока ще се задържи висока точно колкото ще се задържи и цената на олиото и след това и двете ще се сринат.За разлика от нефта, ток може да се произвежда от всеки, който пожелае.