IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо на България всъщност не й трябва завод за автомобили

Тук създаваме високи технологии за коли, които са и по-доходни, и по-трайни от обикновеното сглобяване, казва шефът на Robert Bosch България

"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
     
        
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 38 ( преди 1 година )
    добре казано :D
  • #37
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Коста ( преди 1 година )
    Хайде сега да се посмеем на умните коментари на хейтърите, излегнали се на дивана с бира в ръка и коментират това което не разбират по простата причина, че са затворени в една гореща панелка и бесни от факта, че са принудени да гледат по цял ден огромния *** на жените си.
  • #36
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    в българия ако се направи завод за автомобили от доставени компоненти на входа на предприятието за 100 автомобила най много 50 да стигнат до изхода от тях половината ще са неодокоплектовани всичко друго ще е по чекмеджета шкафчета и гаражи те германците не са прости и знаят с кого си имат работа
  • #35
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    35, ти чул ли си за последните 20-30 години немците да са построили нов завод в Германия? Всички нови се сторят в Словакия, Унгария, Чехия. И все повече модели се изнасят натам.
  • #34
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако ги слушам тея джендове, скоро могат да започнат да разправят, че на България не трябва да е държава, защото няма смисъл. Само името стига. Ами то по същата логика и на германците не им трябва да правят автомобили. Защо ги правят тогава и се мъчат. Нека ги дадат на нас. Да, ама не си зават производството. Странно защо?
  • #33
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Моля някой да ми обясни как се вдига печалбата с 50% за една година по време на криза? Ако може също така да каже как немските автопроизводители произвеждат значително по-малко коли и продават малко, но печалбите и на тях са им двуцифрени? Как става този номер? Поредната немска измама или друго? Реват колко били зле, чипове нямало, части нямало, а накрая чупят рекорди с огромни печалби. Това все едно да сложиш вода в хладилника и да чакаш да заври...
  • #32
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 година )
    Не ви знам какво създавате, но каквото и да създавате го правите за Германия. Е, освен ако Бош е станала българска фирма...
  • #31
    12 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредните евро-атлантически лъжи, че сме едва ли не меката на автоиндустрията. Използват ни, като бели роби и нищо повече. Даже на още по-ниско стъпало сме. Припомнете си само, как европейски производители на коли отидоха в съседни на нас държави и построиха заводи за цели автомобили, а нас ни лъжат с правенето на компоненти. Само ще припомня, че едно време правехме автомобили, автобуси, камиони, трактори, танкове, БТР, оръдия и какво ли още не. В момента нищо не правим и сме най-бедните.Факт!
  • #30
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Разбира се, много трудно е да се определи точно кой софтуерен компонент от тези проекти е правен в България..." Защо ли това изречение ми подсказва че в България не се прави нищо.
  • #29
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Лицемерната шваба как нагло лъже. Ние диваци ли сме? Явно според тях отговорът е положителен.