IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо на България всъщност не й трябва завод за автомобили

Тук създаваме високи технологии за коли, които са и по-доходни, и по-трайни от обикновеното сглобяване, казва шефът на Robert Bosch България

"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
     
        
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #18
    11 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    Бош България прави основно софтуер, интересно как би го видял, пък камо ли да го махнеш :D а, забравих, че твоята кола вероятно е отпреди софтуерът да бъде изобретен
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ама Киро обеща иначе то със създаване на дефицит и помпане на макс и баба знае да не говорим ако се развали нещо ама те немците и затова стари коли не карат.
  • #16
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 година )
    Като видя бошовска шитня в автомобила си незабавно я сменям с компонент на друг, но истински производител на авточасти. Всеки средно интелигентен ще ме разбере, без да обяснявам за "великото немско инженерство" и "качество"!
  • #15
    13 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    на кой нормален му трябват три дисплея в автомобил и софтуер който да насочва потока на въздуховодите а да на офисния плактон да си закара дъто със скипия наследник на море толкова по темата в хола си не държа джанти няма логика да имам мултимедия в автомобила
  • #14
    12 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-големият кошмар на кварталния пияница и нищоправец е , че всъщност не сме толкова зле . Ако някой е беден и работи за минимална заплата .,.,., ами само той си е виновен за това !
  • #13
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    Добре съм. И не е вярна тази цифра, която си посочил. Повече от половината производство става в Германия. Те си пазят човешкия капитал. Милионите турци според теб, къде основно работят?
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Чочо ( преди 1 година )
    Рекламата ни за евтина работна ръка - създаде евтина работна ръка - Никой не ме е питал колко и какво разбирам от леки автомобили - Шефа ми даде командировъчно за Москва и след 20 дена, като се върнах, започнах с конструиране на оборудването - след 6 месеца сглобявахме 2141 - Създадох оборудване, което в Москва купуваха за по 100 000 долара, И никой не се е съмнявал колко и какво ще можем...Сега да си на 19 години, да си съгласен на 500 лв и след 3 години чао -
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Ти добре ли си? 85% от продукцията на германските автомобилни компании се прави зад граница, и останалите 15 стоят заради синдикатите. Пари се изкарват с икономика на знанието, както е в Ирландия, Сингапур и пр. Самото индустриално производство е нискодоходно и за третия свят
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Като те погледне човек как пишеш и му става ясно, кой от къде е. Правописни грешки през една дума, а за точки и запетаи няма да говорим. Учи, да знаеш че не боли. Колкото книги съм прочел за образованието си, ти не можеш и да преброиш, а това си личи след първите пет думи, които си написал. По-добре си стой в кварталната къща, пий мастика и евтина бира със зрънчо, заедно с другите неудачници.
  • #9
    24 rate up comment 5 rate down comment
    пълни глупости ( преди 1 година )
    Защо на Германия всъщност и трябват заводи за автомобили? Защото от сглобения продукт се печели най-много, защото е най-скъп и защото по тази причина генерира най-много данъци, защото са ангажирани сумата хора с маркетинг, пласмент и реклама. Защото хиляди се занимават с поддръжка и сервиз.