"Подиграваме се на руските коли, но те поне произвеждат нещо, а не като нас": това е един от най-честите коментари във форума на Automedia.bg. Повечето българи все още живеят със схващането, че страната ни е на опашката в автомобилните технологии. Дори онези, които са чували за бурния ръст на сектора на автомобилните компоненти у нас, го свързват най-вече с кабели, тапицерии за седалки и други относително нискотехнологични производства. Действително те доминираха в първите години, когато автомобилният сектор в страната тепърва прохождаше. Но днес ситуацията е коренно различна. България е сред европейските лидери в създаването на високотехнологични компоненти за автомобилната индустрия - софтуер, сензори, блокове за управление, тоест нещата с най-висока добавена стойност. Почти няма модерен европейски автомобил без високотехнологични решения, разработени в София. По този повод Bulgaria ON AIR THE INLFIGHT MAGAZINE разтоваря с Константин Конов, генерален директор на Robert Bosch в България. Automedia помества част от интервюто, а пълния текст можете да прочетете тук.
10 въпроса към Константин Конов, Robert Bosch България (ГАЛЕРИЯ):
"Да, резултатите и в България са доста добри. Консолидираната стойност на продажбите е близо 190 милиона евро, което също е ръст в сравнение с предишната година от почти 24 процента. Увеличи се и броят наети хора в компанията, основно в Инженерния център, като това нарастване също е сериозно - с близо 21 процента. В момента екипът на Bosch в България е от над 700 души и продължаваме да растем. Подобни резултати очакваме и тази година. Стратегическата цел на Bosch в България е да структурираме компанията като високотехнологична и хората да възприемат Bosch като иновативен лидер".