IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С батерия на шията

Като се отказва от двигателя с вътрешно горене, Европа заменя зависимостта от Русия и Близкия изток с нова зависимост - от Китай

"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
       
       
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):


    
       

 

0 от 500
  • #69
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 67 ( преди 3 седмици )
    Хайде стига сте мислили за самозадоволяване. Нито в секса нито в енергетиката това е добро решение. В енергетиката да не се работи на парче, а всичко трябва да работи в симбиоза като добре смазана машина и затова ще се погрижи интелигентната мрежа, по напълно пазарни принципи. Като имаш излишна енергия спокойно можеш да я пращаш обратно в мрежата и да си я ползваш когато имаш нужда или пък да ползваш произвежданата у вас енергия в реално време, но на произволна зарядна на работа или морето.
  • #68
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 65 ( преди 3 седмици )
    Всяко съхранение на енергия е глупава идея, ако може да не я съхраняваш. А при положение, че все още има недостиг на производство на каквото е да е енергия, включително от газ и въглища, е глупаво да търсим идеи за съхранение на евтината енергия. Следващите поне 10-20 години ще е необходимо да се изградят достатъчно възобновяеми мощности, за да заместят сегашните централи на изкопаеми горива, а през това време ще има достатъчно електромобили за съхранение на енергията в батериите им.
  • #67
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до 64 ( преди 3 седмици )
    Ей, бате, добре, че беше ти да ме светнеш, че електроавтомобилът е чудесен вариант за батериите. Обикновено обаче сутрин излизаш с колата и се прибираш вечер, така че той стои пред къщата или в гаража, когато няма слънце. Така че всъщност се оказва, че ти трябват два електромобила, за да може все пак да се предвижваш с единия, докато другия се зарежда. И да, за 80хил. лева тамън ще си купиш две Дачии Спринг, които не са точно нормални автомобили. Или направо да си купя 2 Тесли за 160-200к лева?
  • #66
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 62 ( преди 3 седмици )
    Е нали това им е идеята на фотоволтаиците. Да си инсталираш максимума, който потребяваш като мощност. А мощността на панелите не я гледай. Тя е дадена за перпендикулярно облъчване на панелите с точно 1000W/м2, което се случва изключително рядко максимум часове в годината и затова е по-добре да сложиш поне 20% отгоре над мощността на инвертора, като на повечето инвертори дори са го написали. Тогава си запазваш годишния добив от мощността на панелите, но с по-евтин инвертор работещ по ефективно.
  • #65
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Най-обещаващата технология за съхранение на енергия е компресиране и разкомпресиране на въглероден диоксид. Той има специфични свойства, които намаляват загубите от адиабатното разширение свиване. Системата е напълно затворена, достатъчно бърза както за балансиране, така и за по-дълготрайно съхранение. Може да се изгражда в различни размери, безопасна е и може да бъде построена почти навсякъде. Съществуваща технология е и има по-висока ефективност от всички други методики, освен батериите.
  • #64
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Е именно де! За да си купиш 80 киловатчаса батерии трябва да дадеш 80 000 лв, да намериш място къде да ги инсталираш, да им мислиш инвертор, а на всичко отгоре трябва да внимаваш да не ги прегряваш или да не ги държиш на студено. А вместо това след време ще може да се ползва автомобилът който така или иначе стои пред къщата или в гаража и също струва 80 000 лв, но освен за батерия можеш да го използваш и за транспорт. Ето това е предимството на електромобилите.
  • #63
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 54 ( преди 3 седмици )
    Батерията за запазване на лятното слънце за зимата е измислена - нарича се растения. Лятото фотосинтезират и трупат маса от слънчевата енергия, а зимата изгарят и отдават въпросната натрупана слънчева енергия като топлина. Затова и идеята за синтетични горива на подобен принцип съвсем не е за изхвърляне.
  • #62
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Хубаво е, че има хора, които вярват в светлото бъдеще на ВЕИ. Ей сега всички хукнаха да правят фотоволтаици, че да печелят от скъп ток, пък той се върна на 20 стотинки. От фотоволтаици има смисъл само ако човек има някакво производство и може да си го захранва със собствен ток. Иначе са крайно неефективни. Аз сложих 36 киловата. През лятото имах няколко пика до около 30, но нормално вървят на 24-25. Сега произвеждат по киловат и половина. Ноември и декември имам по 1500-1600 кВ
  • #61
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Твана ( преди 3 седмици )
    Пък батериите са скъпи. Реално цената е около 1000лв на квч с ДДС в България. Приказките за 100-150 долара на квч сигурно са верни, ама за "ex works" при фабриката за рафиниране на литий. Та този 1квч на всеки цикъл за отдаване/разреждане ти спестява грубо около 22-25 стотинки средно за дневна и нощна тарифа по днешни цени. С други думи, за да си "избие" 1000та лева, трябва да направи 4000-5000 цикъла на пълно разреждане, което общо взето му е целия жизнен път.
  • #60
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 3 седмици )
    Вятърните генератори са решения за преминаване към възобновяема енергия, но не и за индивидуално ползване. Те ще останат бизнеса на тези които в момента изграждат големи електроцентрали на изкопаеми горива или атомни централи и ще продължат да използват изградената вече електропреносна система, а енергията ще се съхранява локално в домовете на хората или квартални батерии за да поемат пиковете без да се натоварва мрежата и да съхраняват тока от слънцето произведен локално.