IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа първия си електрически седан

Модел bZ3 е за Китай и е разработен с участие на две местни фирми

Компанията Toyota публикува снимки на електрическия седан bZ3, който е е разработен с подкрепата на китайските BYD и FAW и е фокусиран върху китайския пазар. Моделът получава опросен дизайн, литиево-желязо-фосфатна батерия и минималистичен интериор. С едно презареждане седанът ще може да измине около 600 километра, а батерията му ще губи само 10% от капацитета си за 7 години.


Toyota bZ3


Вторият модел от електрическата гама bZ (Beyond Zero) е разработен от две съвместни предприятия: BYD Toyota EV Technology Co. и FAW Toyota Motor Co. Седанът bZ3 е изграден на платформата e-TNGA, като е насочен предимно към китайския пазар и ще се продава чрез дилърската мрежа на FAW Toyota.

Дължината на седана е 4725 милиметра (с 10 см повече от Corolla), междуосието е 2880 милиметра (по-голямо от Camry). Аеродинамичният коефициент на съпротивление е 0,218, което трябва да помогне за постигане на обявения пробег с едно зареждане от 600 км (според цикъла CLTC).


Toyota bZ3


Toyota все още не разкрива технически подробности, но те са описани в документите на китайското министерство на промишлеността и търговията. Известно е, че bZ3 ще бъде първият модел, който ще получи тягова батерия BYD, в която катодният материал е литиево-железен фосфат. Такава батерия след 10 години трябва да запази около 90 процента от първоначалния си капацитет, въпреки че всъщност всичко ще зависи от условията на работа.

Също така за седана е обявен комфортен петместен интериор и елемент на предния панел Digital Island (цифров остров), който визуално съчетава вертикален мултимедиен дисплей с централна конзола.


Toyota bZ3


Семейството bZ ще включва седем електрически превозни средства. Първият беше кросоувърът bZ4X, който от тази година се продава в Япония, Китай, САЩ и Европа. Семейството ще включва също компактен SUV, подобен по размери на C-HR, и субкомпактен bZ Small Crossover.


0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    11, прав си за всичко, но все пак има голяма доза вероятност да се стигне и до фалит. Причината е, че сривът ще се случи доста рязко и изведнъж компанията, със силно намалелите си продажби и печалби, няма да може да погасява задълженията си. Пазарната капитализация ще се срине за седмици няколко пъти, ограничавайки съвсем възможностите на компанията за привличане на нов дълг. Too big to fail от историята знаем, че не е правилна инвестиционна стратегия, въпреки че много още я ползват.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Точно така е. Изброил си всички страни от третия свят, които представляват около 10-15% от автомобилния пазар. И си напълно прав че toyota няма да фалира, а ще стане трето разреден автомобилен производител произвеждащ за третия свят. Предимно стари и изпитани технологии. Новите технологии ще ги остави за китайците. Ех аз само до преди десетилетия приемахме китайците за копирвачи и то лоши, а японците са най-иновативната нация.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А като заговорихме за финанси, ти забрави да споменеш, че дълговете на toyota са повече отколкото цялата и пазарна капитализация, и двете около 200 милиарда, докато тесла има 700 милиарда пазарна капитализация, няма никакви дългове а дори точно обратното - има 21 милиарда кеш в банката за които не успяват да намерят къде да изхарчат, въпреки че строят като луди нови заводи, нови зарядни станции, както и мини и преработвателни предприятия за материали за батерии, които също произвеждат сами
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    За какви три милиарда говориш? Пазарната капитализация на тесла се променя с 3 милиарда почти всеки час нагоре надолу и 3 милиарда са нищо на фона 700 милиарда пазарна капитализация. На практика са били и 300 милиарда повече, тоест са изгубили едно цяло и пет пъти стойността на пазарната капитализация на toyota и въпреки това в момента струват три пъти повече от toyota. Това като недостатък на компанията Тесла ли го приемаш, защото за мен е точно обратното. Това са камъни в градината на toyota
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    до 3.100 те милиарда загуба от пазарната капитализация на Тесла нещо не я споменаваш.
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    В Африка електрички няма в Латинска Америка електрички няма в Австралия и Нова Зеландия електрички няма в Азия освен Китай електрички няма в Кенъда електрипки няма.Е за кво да правят нови коли и да разработват
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На 220 млрд. долара задлъжнялост разнообразие ли им викаш? Много разнообразно ще им се види на инвеститорите, когато след 2-3 години се окаже, че не само няма как да ги погасяват, а им трябват и нови заеми. Тойотка е най-задлъжнялата автомобилна компания, а в бъдещето и се вижда само рецесия.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    До3 - ехаа, и тази новина тайно само ти я знаеш?!? Интересно как фондовите пазари хич на реагират на подобен "провал" на Тойота .... Много ви се ще на тесла фенчетата, целия свят да кара само 4 модела, *** няма да я бъде! Човека по природа не е стадно животно и търси разнообразието!
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Хм, при измислените немци (BMW, Mercedes, Audi, VW, Porsche) преброих 28 електрически модела, без да подмоделите (RS и т.н.) сериозно нямане....
  • #3
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Новината от вчера е, че Тойотка е прекратила работа по собствената си ел. платформа, на която трябваше да излязат онези 20 глинени модела. Установили са, че изостава съществено от Тесла и никога няма да излезе на печалба. В началото на следващата година очакват да вземат решение за изцяло нова разработка, от нулата. Т.е. изгубиха още 4 г., а те си бяха безвъзвратно изостанали и без това. Преди очаквах, че продажбите им ще започнат да се сриват към 2030, но явно ще е доста по-рано.