IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа първия си електрически седан

Модел bZ3 е за Китай и е разработен с участие на две местни фирми

Компанията Toyota публикува снимки на електрическия седан bZ3, който е е разработен с подкрепата на китайските BYD и FAW и е фокусиран върху китайския пазар. Моделът получава опросен дизайн, литиево-желязо-фосфатна батерия и минималистичен интериор. С едно презареждане седанът ще може да измине около 600 километра, а батерията му ще губи само 10% от капацитета си за 7 години.


Toyota bZ3


Вторият модел от електрическата гама bZ (Beyond Zero) е разработен от две съвместни предприятия: BYD Toyota EV Technology Co. и FAW Toyota Motor Co. Седанът bZ3 е изграден на платформата e-TNGA, като е насочен предимно към китайския пазар и ще се продава чрез дилърската мрежа на FAW Toyota.

Дължината на седана е 4725 милиметра (с 10 см повече от Corolla), междуосието е 2880 милиметра (по-голямо от Camry). Аеродинамичният коефициент на съпротивление е 0,218, което трябва да помогне за постигане на обявения пробег с едно зареждане от 600 км (според цикъла CLTC).


Toyota bZ3


Toyota все още не разкрива технически подробности, но те са описани в документите на китайското министерство на промишлеността и търговията. Известно е, че bZ3 ще бъде първият модел, който ще получи тягова батерия BYD, в която катодният материал е литиево-железен фосфат. Такава батерия след 10 години трябва да запази около 90 процента от първоначалния си капацитет, въпреки че всъщност всичко ще зависи от условията на работа.

Също така за седана е обявен комфортен петместен интериор и елемент на предния панел Digital Island (цифров остров), който визуално съчетава вертикален мултимедиен дисплей с централна конзола.


Toyota bZ3


Семейството bZ ще включва седем електрически превозни средства. Първият беше кросоувърът bZ4X, който от тази година се продава в Япония, Китай, САЩ и Европа. Семейството ще включва също компактен SUV, подобен по размери на C-HR, и субкомпактен bZ Small Crossover.


0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И тази опорна точка изгоря преди две години, откакто Тесла е на печалба и то каква! Да не мислиш, че на toyota им е много кеф да произвеждат електромобили? Просто не им е кеф те да работят на 10% брутен марж на печалбата и да печелят по 2000 долара от една corolla, а Тесла да продава повече бройки от модела си от 60 000 долара и да има 35% брутен марж на печалбата. Тоест от продажба на бройка, имат три пъти по-голям доход и 10 пъти по-голяма печалба. Toyota ламтят за печалбата на Тесла .
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха, Мъскибойчо, фактите не зависят от това колко електромобила са произведени. Един хибрид спестява 30% от СО2 емисиите за жизнениея си цикъл, а един електромобил от 0% при зареждане с ток произвеждан само от въглища, през 60% при комбинирана мрежа, до 80% с ток произведен изцяло от ВЕИ. Та в най-добрия случай, 3 хибрида заместват 1 електромобил, а в по-реалистичния - 2. Ясно е че като мъскибойче не си от технически грамотните, ама по-елементарно от това не мога да ти го обясня.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 16 ( преди 1 година )
    Нормално е това защото производители като Тойота разчитат на продажбата на автомобили за да генерират печалба а Тесла разчита на дотации от американското правителство.
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Батерия и задвижване от BYD и продажба чрез фирмата FAW-Toyota и то какво остава за Тойота накрая сигурно 35% от приходите/печалбата
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Още ли не се разбрал, че и тази опорна точка изгоря отдавна? Това важеше преди, когато toyota обясняваше, че 10 хибрида спестява ли емисии колкото един електромобил, а те били продали 20 милиона хибрида, които се равняват на 2 милиона електромобила. Това беше актуално когато електромобилите в света бяха около милион, но сега съм от тесла е произвела над 3 милиона електромобила, а само тази година ще се продадат 10 милиона по света. Дори всички останали да са хибриди, пак ще цапат повече
  • #17
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Мъскибойчо, Тойота с продадени 25 милиона хибрида досега е спестила на планетата в пъти повече СО2 емисии от балонът Тесла. Който и да е хибрид има по-голям пробег от който и да е батериомобил. Колкото до тераватчасовете - уверявам те, Тойота и там са по-напред от пирамидата.
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Ти май не разбра, че toyota гони тесла по финансови показатели, а не обратното. Toyota от години разправя как няма да произвежда електромобили, защото от тях не се печели, а печалбата за toyota било най-важното нещо. Затова предпочитат да произвеждат най-продаваният автомобил в света toyota corolla за 20 000 с 10% брутен марж на печалбата. Тоест печелят по 2000 долара от автомобил. Но много бързо започнаха да си променят мнението, когато модел y ще ги бие по продажби с цена 60 000 долара.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Малка червена касчице, интелектът в мненията ти никога не разочарова. Я обясни сега, горка Тойотка патенти ли ще монтира върху тази платформа, която още няма? Колко километра пробег дават тези патенти по WLTP, че не разбрах? Колко тераватчаса патенти на година може да произвежда? Тия реални активи колко са реални, като са по-малко от дълга и?
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота са умни защото всички имат финанси но за класическите производители не е ясно къде да ги инвестират в двг коли или в електричрвки такива.Тойотя знаят че масата хора не искат електрически коли.Защо тогава да инвестират пярите си в губещи модели които никой не купува вместо в нещо което ще им носи утре печалба
  • #13
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Абе Мъскибойчо, къде си тръгнал да сравняваш балонът Тесла разчитаща на външни доставчици на батерии с реална компания с реални активи и патенти като Тойота??? Големи печалби и никакви дългове има само при пирамидалните структури, трафика на дрога и оръжите и проституцията. А 220 милиарда дълг при отрицателна лихва не са никакъв проблем, точно обратното.