IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа първия си електрически седан

Модел bZ3 е за Китай и е разработен с участие на две местни фирми

Компанията Toyota публикува снимки на електрическия седан bZ3, който е е разработен с подкрепата на китайските BYD и FAW и е фокусиран върху китайския пазар. Моделът получава опросен дизайн, литиево-желязо-фосфатна батерия и минималистичен интериор. С едно презареждане седанът ще може да измине около 600 километра, а батерията му ще губи само 10% от капацитета си за 7 години.


Toyota bZ3


Вторият модел от електрическата гама bZ (Beyond Zero) е разработен от две съвместни предприятия: BYD Toyota EV Technology Co. и FAW Toyota Motor Co. Седанът bZ3 е изграден на платформата e-TNGA, като е насочен предимно към китайския пазар и ще се продава чрез дилърската мрежа на FAW Toyota.

Дължината на седана е 4725 милиметра (с 10 см повече от Corolla), междуосието е 2880 милиметра (по-голямо от Camry). Аеродинамичният коефициент на съпротивление е 0,218, което трябва да помогне за постигане на обявения пробег с едно зареждане от 600 км (според цикъла CLTC).


Toyota bZ3


Toyota все още не разкрива технически подробности, но те са описани в документите на китайското министерство на промишлеността и търговията. Известно е, че bZ3 ще бъде първият модел, който ще получи тягова батерия BYD, в която катодният материал е литиево-железен фосфат. Такава батерия след 10 години трябва да запази около 90 процента от първоначалния си капацитет, въпреки че всъщност всичко ще зависи от условията на работа.

Също така за седана е обявен комфортен петместен интериор и елемент на предния панел Digital Island (цифров остров), който визуално съчетава вертикален мултимедиен дисплей с централна конзола.


Toyota bZ3


Семейството bZ ще включва седем електрически превозни средства. Първият беше кросоувърът bZ4X, който от тази година се продава в Япония, Китай, САЩ и Европа. Семейството ще включва също компактен SUV, подобен по размери на C-HR, и субкомпактен bZ Small Crossover.


0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    В кой свят живееш? Тесла току що отвори две нови фабрики, които почти нищо не произвеждат, а само последното тримесечие произведе над 370 хиляди, което е 1,5 милиона годишен капацитет. Само в Китай капацитета е около милион годишно, а Тесла и сега е лидер по продажби на електромобили в Китай. За да продават повече там, ще трябва да свали цените, които само за последните 2 год. вдигна десетина пъти с общо около 15 000 долара. Засега само в Китай. После пуска нови модели за да вдигне продажбите
  • #31
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото BYD измести Тойота от второто място в Китай тази година освен че ще им продава батерии и задвижване
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 29 ( преди 1 година )
    Тесла в момента продава около милион коли и вече е на границата на възможностите си не виждам как ще увеличи сегашните продажби 20 пъти
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Коя година казваш, че тесла ще спре своя 50% годишен ръст, който е планувала още през 2015 година когато произведе 50 000 автомобила и засега спазва? Още тогава обяснявахте, че междинния план за 500 000 през 2020 дори на теория бил невъзможен, защото нямало кой да купи толкова много електромобили. Само където в момента се продават 10 милиона електромобила годишно и търсенето не спира, а расте. Ако някой можеше да произведе 20 милиона още тази година щяха да бъдат купени.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами я пусни в този калкулатор една тесла модел у произведена в берлин след колко хиляди километра ще изчисти въглеродния си отпечатък, ако се кара в България?
  • #27
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха, и пак ли партенката че Тесла щяла да прозвежда по 20 милиона през 2030. Те и 1 милион роботаксите щяха да имат през 2019, ама още ги чакаме. Вярата в безумните твърдения на технокинга не говори за наличие на здрав разум.
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Мъскибойчо, за сметките ползвам carboncounter-дот-com, платформа разработена от MIT. На тия илюзии че производството на батерии е екологично и малките деца им се смеят вече. Да не говорим пък за завишените емисии на финни частици от по-голямото износване на гуми от над-двутонните батериомобилни чудовища.. Но и тая истина ще лъсне все някога.
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    И кога точно ще стане това задоволяване на пазара? Знаеш ли още колко път има да се извърви, докато се задоволи търсенето на електромобили? Тесла имат планове да произвеждат по 20 милиона електромобила годишно през 2030 година. Дотогава ще има и милион зарядни станции, които ще носят по-големи приходи от автомобилния бизнес. Toyota нека си продава хибридите тогава, ако има на кого. Никой нормален човек няма да кара автомобил с ДВГ, ако електромобилите са по-евтини, а те ще бъдат.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Пак ми цитираш онова фалшивото изследване финансирано от toyota, при което бяха смятали, че батерията е произведена само с енергия от въглища по технология от преди 10 години и бяха сметнали живота на автомобила за 80 хиляди километра.Първо няма такава батерия, а никой не кара автомобил 80 000 км и да го изхвърля, за да говориш, че това е целия живот на автомобила. С новите батерии електромобил може да мине милиони километри и да спести от производството на хибриди, без да броим движението.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Дп долния ( преди 1 година )
    Тесла ще печели докато задоволи определена част от пазара след това ще се изправи пред определен процент хора купиои си Тесла деуг процент по голям от хора каращи други не Тесла коли бидейки те елвктеически с двг хибриди и тн и трета група от хора които не карат нищо.И с това те ще бъдат аут а фирмата продадена я на ГМ я на Форд я на ФВ а може би дори и на Тойота