Компанията Toyota публикува снимки на електрическия седан bZ3, който е е разработен с подкрепата на китайските BYD и FAW и е фокусиран върху китайския пазар. Моделът получава опросен дизайн, литиево-желязо-фосфатна батерия и минималистичен интериор. С едно презареждане седанът ще може да измине около 600 километра, а батерията му ще губи само 10% от капацитета си за 7 години.
Вторият модел от електрическата гама bZ (Beyond Zero) е разработен от две съвместни предприятия: BYD Toyota EV Technology Co. и FAW Toyota Motor Co. Седанът bZ3 е изграден на платформата e-TNGA, като е насочен предимно към китайския пазар и ще се продава чрез дилърската мрежа на FAW Toyota.
Дължината на седана е 4725 милиметра (с 10 см повече от Corolla), междуосието е 2880 милиметра (по-голямо от Camry). Аеродинамичният коефициент на съпротивление е 0,218, което трябва да помогне за постигане на обявения пробег с едно зареждане от 600 км (според цикъла CLTC).
Toyota все още не разкрива технически подробности, но те са описани в документите на китайското министерство на промишлеността и търговията. Известно е, че bZ3 ще бъде първият модел, който ще получи тягова батерия BYD, в която катодният материал е литиево-железен фосфат. Такава батерия след 10 години трябва да запази около 90 процента от първоначалния си капацитет, въпреки че всъщност всичко ще зависи от условията на работа.
Също така за седана е обявен комфортен петместен интериор и елемент на предния панел Digital Island (цифров остров), който визуално съчетава вертикален мултимедиен дисплей с централна конзола.
Семейството bZ ще включва седем електрически превозни средства. Първият беше кросоувърът bZ4X, който от тази година се продава в Япония, Китай, САЩ и Европа. Семейството ще включва също компактен SUV, подобен по размери на C-HR, и субкомпактен bZ Small Crossover.