IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

2,0 литра и 400 000 км – тези 5 мотора го могат!

Атмосферните двигатели все още се срещат често на пазара втора ръка и са доста удачно предложение

В наши дни вече е невъзможно да се намери двигател, който да изкара милион километра и да не се чупи изобщо. Но все още има такива, които могат да се движат на 350 000-400 000. Факт е, че те са по-скъпи по-лакоми от 1,6-литровите агрегати, но си имат и предимства – разполагат с повече мощност, което дава по-голяма увереност при изпреварванията.


кросоувъри


Такива двигатели се намират под голям брой модели, голяма част от които се предлагат на пазара на употребявани автомобили. Те са особено полезни при кросоувъри – заради по-високо тегло на тези превозни средства. И което е по-важно – конструктивно те до голяма степен повтарят вече споменатите 1,6-литрови мотори, но са с по-голям ресурс.

Много експерти твърдят, че двигателите с компресор имат по-кратък живот от атмосферните, като това е вярно отчасти. При правилна поддръжка и сипване на качествено гориво разликата в ресурса е минимална. Тези с компресор обаче са по-сложни и капризни, което съответно ги прави по-скъпи са за ремонт. А някои неизправности при тях водят до сериозни механични повреди.

Ето защо, ако търсите употребяван автомобил, особено кросоувър, който вече е изминал 100 000-200 000 км (повечето на пазара са точно такива), 2,0-литровият атмосферен мотор е доста добър избор. Експертите от „За Рульом“ предлагат 5 такива двигателя, които имат приблизително еднаква мощност. Повечето са от Япония, като това се обяснява с факта, че европейските производители залагат на турбомотори. Затова и почти няма да намерите 2,0-литров атмосферен двигател на кросоувър от Стария континент.

Пет 2,0-литрови двигателя със сериозен ресурс (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 3 дни )
    Ох грешка, 200 грама на 10 000, т.е. от смяна до смяна на маслото!
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    //// ( преди 3 дни )
    Навремето имах автомобил с атмосферен двигател 1.8 16v 132 к.с. купих я на 113к по километраж и я продадох на почти 220к по километраж. От както я купих и я продадох имаше разход от 200 грама на 1000 км. нито се повиши този разход, нито й падна мощността. Сигурно още я карат!
  • #18
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Viggo ( преди 3 дни )
    Мазда след 10 години просто е приключила с купето... Мотора кой го интересува, а пък и видиш ли, те предполагали... Ха ха
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 9 ( преди 3 дни )
    Трябва да си наистина много НЕумен, за да не разбереш, че става въпрос за бутала. В бързината се случват такива грешки, но дребните душици за дребни неща се заяждат, а още по-дребните и НЕумни обиждат и псуват.
  • #16
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    АлексМалък мотор с турбо е много по зле от голям без. И като кеф и като потдръжка и като разход на гориво и като ресурс. Голям мотор с турбо по бива , ама най добре си е още по голям атмосферен. Турбото е като коката при хората. Всеки е виждал надрусани и надъхани *** и всеки знае накъде води това.
  • #15
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Алекс ( преди 3 дни )
    Турбомоторите може да са с по-малък ресурс,но удоволствието да шофираш автомобил с турбомотор е несравнимо по-голямо.
  • #14
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Какви са тези 400к км?! Това е нищо. Едно време двигателите бяха с натурална аспирация и си караш милион, милион и половина с 1 мотор. Турбо глупостите скъсяват живота на двигателя.
  • #13
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 3 дни )
    Мнение само за Нисан 2.0 на 110 000км., мърка като нов, масло никога не се долива, въпреки че слагам4 л. туба, а го дават 4.5 по книжка, никакво тракане от веригата. Маслото го сменям на по-малко км., но на повече години защото се кара малко, свещите са оригиналните!
  • #12
    3 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    платена класация, пълна само с немско...
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    motorcyclemen ( преди 4 дни )
    Е**ти статията - пише "мотори" па става въпрос за двигатели, и то на коли....