Алуминий вместо чугун, сложен катализатор, намаляване на размера и поставяне на турбо, „алтернативни" задвижвания - всичко това са част от причините за по-слабата надеждност на съвременните двигатели, които ви представихме по-рано този месец.
Към тях сега добавяме още 5 причини, влияещи сериозно на ресурса на задвижващите агрегати в сегашните автомобили. Те олицетворяват прогреса на индустрията, но едновременно с това са и причината, поради която сегашните двигатели да изкарват безпроблемно стотина хиляди километра, след което да се налага да бъдат ремонтирани.
Какво не е наред със съвременните двигатели? (ГАЛЕРИЯ):
Преди време двигателите разполагаха със система с разпределително впръскване на горивото. Бензинът се насочваше към всмукателния клапан, заради което като страничен ефект той беше почистен от отлагания на маслени частици и изгаряне.
По-късно, за да подобрят производителността на двигателите, компаниите започнаха да използват директно впръскване. При него инжекторите впръскват горивото директно в цилиндрите при високо налягане, като така се оптимизира смесообразуването и накарате двигателят може да работи на бедни смеси. Това води и до икономия на гориво.
При тази система обаче се появяват редица проблеми. Основният са повишените изисквания за чистота и октаново число на горивото, както и честа смяна на горивни филтри. Ако това не бъде спазвано, се получава ранно износване на скъпа горивна помпа с високо налягане и инжектори. А също така - нестабилна работа на двигателя и лошо стартиране, особено при ниски температури.
Освен това, в случая е необходим е специален подбор на моторно масло, което би осигурило минимално образуване на нагар и съответно предлага по-добра защита от износване. На всеки 100 000 км всмукателните клапани трябва да се почистват, в противен случай двигателят буквално се задушава от липса на въздух.