Надеждността на съвременните автомобили често се оценява повърхностно. Един от аргументите за нея е, че преди време шофьорът носеше със себе си инструменти и комплект резервни части - ремък за алтернатора, запалителни свещи, гарнитури, гумени съединения и др., които да използва при нужда. Сега в багажника има само въже и компресор (в най-добрия случай). А това би трябвало да означава, че надеждността на двигателите се е подобрила.
Добре, но къде тогава отидоха всички тези двигатели, които изкарваха над милион километра? В момента повече производители предлагат гаранция от 100 000 км, след което ремонтът на задвижващия агрегат вече изцяло се прехвърля на гърба на собственика. Какво се случи с двигателите през годините, за да се стигне до това положение?
Какво не е наред със съвременните двигатели? (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки това, почти всички съвременни двигатели имат каталитични конвертори и само няколко производители, сред които, например, Renault, все още поставят катализатора по-назад, при това на автомобили, предназначени за страни от Третия свят, като същевременно тези мотори отговарят максимум на стандартите Euro-5.
В името на екологичните изисквания, катализаторът започна да се поставя по-близо до генерацията. Ако по-рано конверторът стоеше под дъното на автомобила по средата на купето, сега той, при много автомобили, е преместен възможно най-близо до двигателя с помощта на така наречените каталитични конвертори. Недостатъкът е, че при унищожаване на керамичния "пълнеж" на катализатора, твърди частици навлизат в цилиндрите през отворените изпускателни клапани и причиняват повреди.