IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха двигателите, които харчат най-много масло

С какво производителите на тези мотори обясняват проблемите им

Всеки двигател може да започне да харчи повече масло, като причините за това са много и най-различни. От този проблем не за застраховани дори нови агрегати на реномирани производители, като с течение на времето нещата се влошават.


разход на масло


И все пак има някои двигатели, които през годините са се доказали като „специалисти“ в тази област. Ако влезете във форумите на различните марки ще се натъкнете на какви ли не примери за това. Там често се споменават моделите на германските марки Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes. Собствениците им отбелязват, че техните автомобили консумират до един литър масло на 1000 км.

Автомобилните експерти също имат мнение по въпроса, като към германските модели те добавят и японски автомобили. Те са категорични, че причините за повишена консумация на смазващи материали често се се дължи на конструктивни характеристики и погрешни изчисления на инженерите на производителите на автомобили.


разход на масло


И все пак – при кои двигатели най-често се среща повишен разход на масло? Отговор на този въпрос се опитват да дадат експертите от „За Рульом“, които проведоха допитване сред собственици и управители на автомобилни сервизи, както и механици, които всеки ден се сблъскат с този проблем и го познаван в детайли.

Почти единодушно мнение е, че повечето мотори на BMW се характеризират с повишен разход на масло, като най-често това се среща при двигателите от серията N63 и S63. След пробег от 100 000 километра на тях трябва да им се долива около литър на всеки 1000 км. Тези двигатели са инсталирани на BMW 5, BMW X5 и BMW X6, което трябва да се има предвид при избора на автомобил от тази марка.


разход на масло


Друг, посочен от експертите, двигател е Honda 1.6 16V VTEC (на снимката). При него повишената консумация се проявява заради специфичните настройки. Първоначално този мотор е проектиран за по-високи скорости и по-впечатляващо представяне, така че състоянието и количеството на неговото масло трябва да се следят постоянно. Двигателят се среща най-често при Honda Civic от четвърто и шесто поколение.

Сред посочените агрегати с повишен разход на масло е и 1.8 TSI, който е инсталиран на много модели на Audi, Seat, Skoda, Volkswagen. Причината при него е в масления сепаратор, който отделя голямо количество маслени пари във вентилационната система на картера. Подобен проблем има и още един основен двигател на групата Volkswagen – 2.0 TSI.


разход на масло


Любопитно е да се чуе и мнението на автомобилните производители, които също са включени в допитването. Някои от тях твърдят, че проблемите са останали далеч назад в миналото, докато други директно обвиняват собствениците на автомобили, че са допуснали грешки при поддръжката и обслужването, които са довели до увеличение на разхода на масло.

Audi: оплакванията са от преди повече от 10 години

Към днешна дата няма такъв проблем с настоящата моделна гама на Audi. Стандартният разход на масло е не повече от 0,5 л/1000 км, а за спортни модели (например RS/R8) - 0,8 л/1000 км. Преди повече от 10 години имаше оплаквания основно от двигателите 1.8 и 2.0 TFSI. Проблемът засегна най-много първото поколение на Q5, както и A4, A5 и A6 (произведени между 2008 и 2013 г.). Според инструкциите за използване на автомобила през първите 5000 км разходът на масло може да надвиши посочените стойности. Затова се препоръчва редовно да проверявате нивото му – най-добре е при всяко зареждане и преди дълго пътуване.

Subaru: имахме проблеми с двигателите от серията EJ

Тези мотори са произведени между 2004 до 2006 г., като японците признаха за грешка в конструкцията им, която води до повишаване на разхода на масло. Двигателите от серията FB (2011-2014 г.), също имаха подобен проблем, което наложи да бъдат доработвани. След 2015 г. всички дефекти са премахнати и в наши дни няма проблем с увеличен разход на масло при двигателите на марката. „Ние, като отговорна компания, винаги сме призовавали и продължаваме да призоваваме нашите клиенти да се свързват с официални дилъри в случай на проблеми“, се казва в становището на Subaru.

Volkswagen: има както обективни причини, така и грешки на собствениците

Турбокомпресор, директно впръскване на гориво и още редица мерки за намаляване на токсичността на отработените газове - всичко това се предлага и от марката Volkswagen. Инженерите скъсяват буталата, намаляват силата, с която буталните пръстени притискат към стените на цилиндъра, намаляват повърхността на триене, използват масла с нисък вискозитет и по този начин принуждават двигателя да произвежда висок въртящ момент при относително ниски скорости. Всичко това е необходимо, за да се даде на собственика на автомобила отлична динамика и наистина нисък разход на гориво.


разход на масло


Съответно, собствениците на модели на марката трябва да обслужват автомобила при стриктно спазване на правилата. Най-важното от тях е използването на висококачествено и съвместимо с VW двигателно масло. Според представители на компанията, много от собствениците допускат сериозни грешки – не сменят маслото навреме или използват продукти, които са несъвместими с тези мотори. И това, естествено, води до повишаване на разхода на масло.


0 от 500
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Руслан ( преди 10 месеца )
    Пасат 1.8T 150к.с. 2002г. На 260000км. От смяна до смяна на 10000км. Между 0.6 и 0.8л.
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До #20 ( преди 2 години )
    Нз, *** моята Хонда Сивик на 700 хиляди км харчеше 5 литра масло за 1000 км.
  • #48
    4 rate up comment 4 rate down comment
    hah ( преди 2 години )
    как говорите-,, френските инжинери,,а те хората са казали французин инжинер НЯМА!Няма и да има....автомобилни инжинери са Японците другите бегай..по цял ден на главата ми в сервиза....пък френските варели --най -големите недоразумения!
  • #47
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Всичко е относително ( преди 2 години )
    Октавия 1,5 би турбо, от Нова до 80000 км не съм доливал повече от сто двеста грама на 30000 км. Не знам като поостарее, за сега е супер. Мерцедес 190 1,8 на 200000 гореше 200 гр на хиляда км., След смяна гумички свали на 50 на хиляда км. Много поздрави на Япония от мен. Скутер Сузуки 400 бъргман стигна до 1 литър на 1000 км, Смених му буталото на 80000 км., Не съм доволен от джапанките.
  • #46
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Хой от Ахелой ( преди 2 години )
    Всички 16 кл. бенз . д-ли горят масло.Справка пежо-,,според френските инженери разход от 0.5л/1000км. е в рамките на допустимото.
  • #45
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Прехвалените немски и японски двигатели харчат масло в пъти повече от френските !Баба Ксара на 21 години с пробег 250 хил.км изкарва без доливане на масло от смяна до смяна .
  • #44
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Никой ( преди 2 години )
    До 29 / Ами ако вземем средно 10/100 разход на гориво,за 1000км си е норвално 1 литър масло.Само че за ЗИЛ и ГАЗ става въпрос.
  • #43
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Българина ( преди 2 години )
    Пасат 2, 1.6 бензин/газ, 1991г. Доливаха се по 2-3 литра от смяна до смяна - 10К км. След смяна на гумичките на клапаните - не спря да гори масло, доливаха се към 0.5л.
  • #42
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Българина ( преди 2 години )
    Пасат 3, 1.8 бензин/газ, 1994г. Не се долива масло от смяна до смяна - 10К км.
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Българина ( преди 2 години )
    Голф 2 1.8 бензин/газ, 1989гНа 10К км се доливат около 1л.ПУ да не му е уроки :)