Съвременните моторни масло имат доста голям срок на годност, като той не зависи от това, къде са съхраняват – дали в туба в магазина или във варел. Средно той е около 5 години, което означава, че през този период лубрикантът може да бъде използван.
Означава ли това обаче, че ако един автомобил се кара много рядко, маслото в него ще продължи да върши работа за по-дълъг период? Отговор на този въпрос дават експертите от изданието Carsweek, които припомнят какви са интервалите, на които маслото в колата трябва да бъде сменяно.
„Интервалът на смяна на маслото се посочват от самия производител. А това означава, че различните марки може да имат напълно различни препоръки. При едни модели, например, се посочва пробег от 7500 км, а при други – 15 000 км. При колите на Peugeot и Citroen препоръчваният срок е доста по-голям - 30 000 км“, посочват специалистите.
Според тях, пробегът с едно масло не бива да превишава 20 000 км, а ако става дума за брой на месеци, то числото там е 12. Тази препоръка се основава на това, че смазката е в контакт с продуктите за горене и окисляване, а също така и с вода. И това се отразява негативно на нейните работни характеристики.
„Няма особено значение, колко често в годината се експлоатира автомобила. Маслото му трябва да се сменя поне веднъж за този срок. Ако това правило бъде пренебрегнато, рискувате ремонт на двигателя, а той не е никак евтин”, допълват специалистите.