IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко често се сменя маслото, ако колата се кара малко?

Препоръките на производителя трябва да се следват, но има универсален срок

Съвременните моторни масло имат доста голям срок на годност, като той не зависи от това, къде са съхраняват – дали в туба в магазина или във варел. Средно той е около 5 години, което означава, че през този период лубрикантът може да бъде използван.


масло


Означава ли това обаче, че ако един автомобил се кара много рядко, маслото в него ще продължи да върши работа за по-дълъг период? Отговор на този въпрос дават експертите от изданието Carsweek, които припомнят какви са интервалите, на които маслото в колата трябва да бъде сменяно.

„Интервалът на смяна на маслото се посочват от самия производител. А това означава, че различните марки може да имат напълно различни препоръки. При едни модели, например, се посочва пробег от 7500 км, а при други – 15 000 км. При колите на Peugeot и Citroen препоръчваният срок е доста по-голям - 30 000 км“, посочват специалистите.


масло


Според тях, пробегът с едно масло не бива да превишава 20 000 км, а ако става дума за брой на месеци, то числото там е 12. Тази препоръка се основава на това, че смазката е в контакт с продуктите за горене и окисляване, а също така и с вода. И това се отразява негативно на нейните работни характеристики.

„Няма особено значение, колко често в годината се експлоатира автомобила. Маслото му трябва да се сменя поне веднъж за този срок. Ако това правило бъде пренебрегнато, рискувате ремонт на двигателя, а той не е никак евтин”, допълват специалистите.

0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 6 и аз имам един Меган 2 седан на 254х.км. от 2005г. бензин,обслужван само във фирмен сервиз и по препоръки на производителя и грижи никакви.
  • #27
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 от Австрия ( преди 2 години )
    Карам около 40 000 на година служебни коли ( коли, не камиони ) в цяла Европа. Разликата е около 15-20% по-голям разход в България спрямо останалите страни независимо дали употребявам метан, пропан, бензин или дизел. Зареждам на автомагистрали предимно. Проверката е по пистолета на колонката, а не по компютъра на колата, който показва съвсем различни неща. Най-вероятно по тази причина сте се излъгали за разхода на вашата кола. Задръжте си парите. Не е честно да Ви ги взимам.
  • #26
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Масларя ( преди 2 години )
    Също така предупреждавам хората да внимават с маслените филтри. Понякога при смяна на маслото майсторите за по-бързо по-лесно и по-евтино не ги сменят и оставят старият маслен филтър което може да доведе до запушването му разпадането вътре на филтриращата хартия и блокиране на двигателя. Заради един маслен филтър който струва около 10 лв можете да хвърлите цялата кола. Другото важно нещо е да намерите истинско масло защото пазарът е залят с ментета а от менте може много да пострада двигателя.
  • #25
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Масларя ( преди 2 години )
    Продължение: До работна температура. В двигателя се получава конденз и маслото поема влага. Тази влага се изпарява и изчезва само, ако се кара достатъчно със загрят двигател. Ако не се изпари тя се натрупва и тогава се получават неприятните моменти с влошените смазочни качества на маслото. Друг проблем е да не се кара дълго с едно масло. Ако искате колата да ви служи дълго, то го сменяйте на 10-15 000 км. максимум. Смяна на 20-30-40 000 км е несериозно. Крайно несериозно и безотговорно.
  • #24
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Масларя ( преди 2 години )
    Това с окисляването на маслата са градски легенди и важат за старите масла от едно време които са минерални само тези окислява. Новите които са полусинтетика или синтетика и са стабилизирани и изчистени до максимум няма какво да им се окисли. Има автомобили, които стоят по складове и шоурумове 1-2 и повече год. Мислите ли, че някой ще ви сложи ново масло. Естествено, че не и нищо не се случва. Проблемът при маслата се появява, ако колата се кара на кратки разстояния и то не загрява до работна
  • #23
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Toto Rino ( преди 2 години )
    И да не се кара пак се сменя
  • #22
    7 rate up comment 20 rate down comment
    Норге ( преди 2 години )
    След едно 10-15 години тези статии ще останат в архивите на историята,в нормалните държави.Ще се карат масово ел коли.
  • #21
    12 rate up comment 3 rate down comment
    До: Неук ( преди 2 години )
    Ама ти вярно си неук! Няма как да ти даде такава голяма разлика в разхода. Живея в Австрия и всяка година пътувам до България минимум 1 път. Това упражнение го правя от 15 г. Няма изобщо подобна разлика в разхода. Между Сърбия и България разлика почти няма. Има минимална разлика между Австрия и Бг и тя е до 0.5/100 не повече. Ако мякпй не вярва се обзалагаме и караме с една и съща скорост в Сърбия и БГ и ако има разлика повече от 0.2/100 в разхода давам 10 000 лв, а ако мяма той дава само 1000.
  • #20
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Хм ( преди 2 години )
    Това със смяна на маслото на 20-30хил.км си е луда работа. Това не са автомобилите от 80-те и 90-те,при които маслото на 10хил. беше бистро и близко до първоначалния цвят. Сегашните горят масло от нови. Накратко-вземе ли да иска сериозно доливане(повече от 300-500 грама) -маслото е за смяна. Мисля че използването на подходящо точно за конкретния двигател масло се подразбира.
  • #19
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Неук ( преди 2 години )
    Между другото офтопик. Разход в България 7-8/100 по магистрала с 100 кг багаж и малко над 140 км/ч. На Зпад от нас в Европа ( Сърбия за мен също е там, а ние не ) за същата скорост и условия разход 6 - 6,5/100.