IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти посочиха двигателите, които харчат най-много масло

С какво производителите на тези мотори обясняват проблемите им

Всеки двигател може да започне да харчи повече масло, като причините за това са много и най-различни. От този проблем не за застраховани дори нови агрегати на реномирани производители, като с течение на времето нещата се влошават.


разход на масло


И все пак има някои двигатели, които през годините са се доказали като „специалисти“ в тази област. Ако влезете във форумите на различните марки ще се натъкнете на какви ли не примери за това. Там често се споменават моделите на германските марки Audi, Volkswagen, BMW и Mercedes. Собствениците им отбелязват, че техните автомобили консумират до един литър масло на 1000 км.

Автомобилните експерти също имат мнение по въпроса, като към германските модели те добавят и японски автомобили. Те са категорични, че причините за повишена консумация на смазващи материали често се се дължи на конструктивни характеристики и погрешни изчисления на инженерите на производителите на автомобили.


разход на масло


И все пак – при кои двигатели най-често се среща повишен разход на масло? Отговор на този въпрос се опитват да дадат експертите от „За Рульом“, които проведоха допитване сред собственици и управители на автомобилни сервизи, както и механици, които всеки ден се сблъскат с този проблем и го познаван в детайли.

Почти единодушно мнение е, че повечето мотори на BMW се характеризират с повишен разход на масло, като най-често това се среща при двигателите от серията N63 и S63. След пробег от 100 000 километра на тях трябва да им се долива около литър на всеки 1000 км. Тези двигатели са инсталирани на BMW 5, BMW X5 и BMW X6, което трябва да се има предвид при избора на автомобил от тази марка.


разход на масло


Друг, посочен от експертите, двигател е Honda 1.6 16V VTEC (на снимката). При него повишената консумация се проявява заради специфичните настройки. Първоначално този мотор е проектиран за по-високи скорости и по-впечатляващо представяне, така че състоянието и количеството на неговото масло трябва да се следят постоянно. Двигателят се среща най-често при Honda Civic от четвърто и шесто поколение.

Сред посочените агрегати с повишен разход на масло е и 1.8 TSI, който е инсталиран на много модели на Audi, Seat, Skoda, Volkswagen. Причината при него е в масления сепаратор, който отделя голямо количество маслени пари във вентилационната система на картера. Подобен проблем има и още един основен двигател на групата Volkswagen – 2.0 TSI.


разход на масло


Любопитно е да се чуе и мнението на автомобилните производители, които също са включени в допитването. Някои от тях твърдят, че проблемите са останали далеч назад в миналото, докато други директно обвиняват собствениците на автомобили, че са допуснали грешки при поддръжката и обслужването, които са довели до увеличение на разхода на масло.

Audi: оплакванията са от преди повече от 10 години

Към днешна дата няма такъв проблем с настоящата моделна гама на Audi. Стандартният разход на масло е не повече от 0,5 л/1000 км, а за спортни модели (например RS/R8) - 0,8 л/1000 км. Преди повече от 10 години имаше оплаквания основно от двигателите 1.8 и 2.0 TFSI. Проблемът засегна най-много първото поколение на Q5, както и A4, A5 и A6 (произведени между 2008 и 2013 г.). Според инструкциите за използване на автомобила през първите 5000 км разходът на масло може да надвиши посочените стойности. Затова се препоръчва редовно да проверявате нивото му – най-добре е при всяко зареждане и преди дълго пътуване.

Subaru: имахме проблеми с двигателите от серията EJ

Тези мотори са произведени между 2004 до 2006 г., като японците признаха за грешка в конструкцията им, която води до повишаване на разхода на масло. Двигателите от серията FB (2011-2014 г.), също имаха подобен проблем, което наложи да бъдат доработвани. След 2015 г. всички дефекти са премахнати и в наши дни няма проблем с увеличен разход на масло при двигателите на марката. „Ние, като отговорна компания, винаги сме призовавали и продължаваме да призоваваме нашите клиенти да се свързват с официални дилъри в случай на проблеми“, се казва в становището на Subaru.

Volkswagen: има както обективни причини, така и грешки на собствениците

Турбокомпресор, директно впръскване на гориво и още редица мерки за намаляване на токсичността на отработените газове - всичко това се предлага и от марката Volkswagen. Инженерите скъсяват буталата, намаляват силата, с която буталните пръстени притискат към стените на цилиндъра, намаляват повърхността на триене, използват масла с нисък вискозитет и по този начин принуждават двигателя да произвежда висок въртящ момент при относително ниски скорости. Всичко това е необходимо, за да се даде на собственика на автомобила отлична динамика и наистина нисък разход на гориво.


разход на масло


Съответно, собствениците на модели на марката трябва да обслужват автомобила при стриктно спазване на правилата. Най-важното от тях е използването на висококачествено и съвместимо с VW двигателно масло. Според представители на компанията, много от собствениците допускат сериозни грешки – не сменят маслото навреме или използват продукти, които са несъвместими с тези мотори. И това, естествено, води до повишаване на разхода на масло.


0 от 500
  • #30
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Bmw ( преди 2 години )
    Bmw E90 325i,харчеше ми литър на 600 км,след пълен ремонт на двг. за 4500 лв,харча стана литър на 800 км.,двигателя е хваления и здрав n54...преди това бмв имах бмв 118d с което изминах за 6 год. 160000км.,с НУЛА проблеми...само консумативи
  • #29
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Уф, имам Голф 5 от нов, с атмосферен 1.6 бензин. От нова си харчеше масло. Писах жалба до вносителя, но ми изкараха уж валиден документ от производителя, че е нормално да харчи 0.5 - 0.7 л/1000 км масло. Още повече ме е яд, че имаме служебен хюндай i30, дизел. който от смяна на смяна, 15 000 км. харчи 0.1 (100 ml) масло.
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Аз да ви обадя ( преди 2 години )
    В учебника за "С" пише че висок разход било ако мине 1% от разхода на гориво за 1000км.
  • #27
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    имах skoda superb 1.8tsi-2009г.Такова горене на масло не сте сънували.Колата от нова си гореше около литър на 1000.На 80000 разтегна верига-нормално било.Като стана на 120000км. гореше по 1л масло на 400км.Почна да ми вдига грешка missfire на 2-ри цилиндър.Сменяш свещи-оправя се за няколкостотин километра и пак.За ремонт искаха между 6 и 7000лв.Бутала, биели....всичко.Ужас-мъртвородени и сбъркани мотори.Толкова коли съм имал, но такъв кошмар.Продадох я евтино и друг хда се занимава.
  • #26
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Валентин ( преди 2 години )
    От Ауди и Фолксваген по големи масларки няма
  • #25
    20 rate up comment 0 rate down comment
    121212 ( преди 2 години )
    две френски кошници , никаква липса на масло при смяната.. после една тойотка - същата работа, никога не е липсвало масло. сега с ауди А4 - ела и виж. май ще трябва да взема варел 200 литра 5w30
  • #24
    20 rate up comment 4 rate down comment
    лош експириънс ( преди 2 години )
    харченето на масло е бял кахър шкодата която изтърпях едва 3 месеца харчеше антифриз. губеше го някъде си. така че бърза продажба на ниска цена и не искам да чуя за вагенска кола повече
  • #23
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Виктор ( преди 2 години )
    За съжаление, досега нов автомобил не съм имал. Всички са ми били втора, трета... ръка. В момента съм с EJ25(2,5л бензин) на Субару Аутбек '07. Литър, литър и половина наливам 5W30 допълнително за 10х.км. От година съм с 10W60 и осезаемо разхода е по-малък.
  • #22
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    Тоалетните VW и Audi пак първи
  • #21
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Sameman ( преди 2 години )
    Субаруто ми е 3,0 Н6 от 2002г. Двигателят не е споменатия EJ, а EZ30. Масло не се долива, харчи около 500грама на 10 000км, даже може и по-малко да е. Но през годините разбрах, че от масло до масло, за определен двигател има огромна разлика, вкл. и разхода, независимо дали е е от известна марка, просто трябва да е подходящото.