Надеждността на съвременните автомобили често се оценява повърхностно. Един от аргументите за нея е, че преди време шофьорът носеше със себе си инструменти и комплект резервни части - ремък за алтернатора, запалителни свещи, гарнитури, гумени съединения и др., които да използва при нужда. Сега в багажника има само въже и компресор (в най-добрия случай). А това би трябвало да означава, че надеждността на двигателите се е подобрила.
Добре, но къде тогава отидоха всички тези двигатели, които изкарваха над милион километра? В момента повече производители предлагат гаранция от 100 000 км, след което ремонтът на задвижващия агрегат вече изцяло се прехвърля на гърба на собственика. Какво се случи с двигателите през годините, за да се стигне до това положение?
Какво не е наред със съвременните двигатели? (ГАЛЕРИЯ):
При някои двигатели ангренажното задвижване не е разположено отстрани на коляновия вал, а между последния цилиндър и маховика. Казват, че това намалява вибрациите. В този случай, за да смените веригата обаче, е необходимо да разглобите двигателя. Такива са например дизеловите двигатели от серията N на BMW - както четирицилиндрови, така и шестцилиндрови. Истината е, че има основателни съображения, които карат инженерите да поставят ангренажното задвижване между двигателя и скоростната кутия, но със сигурност от ремонтопригодност, това не е практично...