Алуминий вместо чугун, сложен катализатор, намаляване на размера и поставяне на турбо, „алтернативни" задвижвания - всичко това са част от причините за по-слабата надеждност на съвременните двигатели, които ви представихме по-рано този месец.
Към тях сега добавяме още 5 причини, влияещи сериозно на ресурса на задвижващите агрегати в сегашните автомобили. Те олицетворяват прогреса на индустрията, но едновременно с това са и причината, поради която сегашните двигатели да изкарват безпроблемно стотина хиляди километра, след което да се налага да бъдат ремонтирани.
Какво не е наред със съвременните двигатели? (ГАЛЕРИЯ):
Налице е тенденция към преминаване от прости термостати към термостати с нагревателни елементи. В този случай насочването на потока на охлаждащата течност се прехвърля към механизмите на макара, която се управлява от електрическо задвижвани, командвано по електронен път. Така сложността на системата се увелича драстично, но за потребителя няма особена ползва - на него нито му е топло, нито студено. Разликата е, че някои двигатели загряват по-бързо.
Като цяло, помпата на охладителната система с интегрирана система за контрол на температурата е сравнима по брой на детайлите с двигателя на мотопед. И ако нещо се случи - подмяната на целия агрегат е задължителна.