Фактът, че при проектирането на автомобили съветските дизайнери и инженери са използвали западни технически решения не е тайна. Руснаците твърдят, че това е правено не директно, а „творчески“, но и не крият, че това е помогнало на тяхната автомобилна индустрия да се развива. Бившият СССР не само купува западни лицензи или директно ги копира за единични проекти, но ги ползва за епохални и съдбоносни решения, които определят съветските технологии и дизайн в продължение на десетилетия. Тук своята роля са изиграли най-големите компании в Европа и САЩ, без които автомобилният свят в СССР и съответно в сегашна Русия щеше да бъде различен.
Чуждите решения, които изградиха руската автомобилна индустрия (ГАЛЕРИЯ):
Германската марка заема много важно място в историята на съветската автомобилна индустрия. Именно Opel Kadett е в основата на първия следвоенен малък автомобил „Москвич-400“ (на снимката). Факт е, че конструкцията на колата значително е остаряла, но до спирането на производството на „Москвич-401“ през 1056 г. тя се модернириза непрекъснато, като същото важи за двигателят и скоростната кутия.
При „Москвич-402“ влиянието на Opel е минимално, но обемът на блока на цилиндрите е запазен, а окачването е взето от Opel Olympia Rekord, който дебютира през 1953 г. Докато проектират първия си автомобил след Втората световна война, съветските инженери внимателно проучват германския седан Kapitan от края на 30-те години на миналия век. От него „Победа“ взима изцяло металната носеща каросерия и предното независимо пружинно окачване.