Фактът, че при проектирането на автомобили съветските дизайнери и инженери са използвали западни технически решения не е тайна. Руснаците твърдят, че това е правено не директно, а „творчески“, но и не крият, че това е помогнало на тяхната автомобилна индустрия да се развива. Бившият СССР не само купува западни лицензи или директно ги копира за единични проекти, но ги ползва за епохални и съдбоносни решения, които определят съветските технологии и дизайн в продължение на десетилетия. Тук своята роля са изиграли най-големите компании в Европа и САЩ, без които автомобилният свят в СССР и съответно в сегашна Русия щеше да бъде различен.
Чуждите решения, които изградиха руската автомобилна индустрия (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят с обем 6,0 литра, поставян на камионите ЗИЛ, също е разработка на Chrysler. Той се появява за първи път във версия с 200 к.с. през 1958 г. на ЗИЛ-111. А във версията си със 150 к.с. се поставя най-популярния товарен автомобил в цялата история на СССР – ЗИЛ-130.
В основата е V8 мотор на Chrysler V8 от края на 50-те години. Двигателят се комбинира с автоматична скоростна кутия, която също е взаимствана от агретата на Chrysler от 1952 г., поставян на модела Power Flite.