IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как в СССР искаха да оборудват милицията с BMW-та

И защо нищо не се получи от тази идея

В продължение на много години от съществуването на Съветския съюз чуждестранната кола се смяташе за недостижима мечта за обикновените граждани. Малко хора обаче знаят, че в историята на СССР има период, когато автомобилите на западната автомобилна индустрия имат всички шансове да се появят по пътищата на СССР, при това в напълно необичайна форма - като коли за милицията. 


BMW - СССР


Тази идея обаче остава нереализирана, но историята е запазила доказателства за нея и дори за това какви чужди автомобили биха могли да се движат из Съветския съюз с сини светлини на покрива.

Необичайната, но малко известна днес история започва през декември 1973 година. Тогава е и първото официално представяне на продуктите на BMW в Съветския съюз под ръководството лично на председателя на борда на компанията Еберхард фон Кюнхайм. Събитието се оказва толкова успешно, че веднага след него няколко модификации на представените автомобили и мотоциклети, които се управлява по онова време от западните полицаи, са закупени в СССР за извършване на „пътни тестове“.


BMW - СССР


Две коли - BMW 2500 (E3) и BMW 520i (E12), както и три патрулни мотоциклета - BMW R60 / 6, BMW R75 / 6 и BMW R90 / 6 са кандидатите сред чуждестранните превозни средства, които биха могли да попълнят полицейския парк. Точният брой на закупените автомобили остава неизвестен, но има най-малко десет, тъй като поне по две копия от всеки модел са доставени в СССР. За съжаление не са постигнати споразумения за дългосрочно сътрудничество.

Честно казано, трябва да се отбележи, че BMW-тата не са единствените и дори не първите чуждестранни автомобили, закупени за съветската милиция. Например Ford Galaxy Wagon започва тази традиция още през 1967 година, а след тази кола се появяват различни модификации на Audi, Mercedes-Benz, Dodge, Ford, Nissan, Opel, Renault, Porsche, Tatra и Volvo.


BMW - СССР


Но СССР не сключва дългосрочно споразумение с нито една от тези капиталистически автомобилни марки, въпреки че споразумението с BMW е най-вероятно, като се говори дори за разполагането на две производствени мощности - две лицензирани фабрики - първата да произвежда двигатели на BMW за Волга, а втората - мотоциклети също от немската марка... Всъщност обаче единственото продължение на сътрудничеството е придобиването на още няколко BMW E28 и BMW E34 през втората половина на осемдесетте години на миналия век.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    15 ( преди 1 година )
    Като че ли е бил подценен потенциала на подобна сделка с BMW за масови служебни коли. Е12, Е28 и Е34 през 70те и 80те са били отлични машини. В Италия 80те автопарка държавни служебни коли е бил предимно с Alfa Romeo, и Fiat-и, но марките са си техни. Едва ли тогава е имало бягащи машини на нивото на Alfa Romeo и BMW.Политиката на студената война явно е попречила, от което автопарка им само е загубил.
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В Сащ най продаваните премиум се Мерцедес, БМВ и Лексус сигурно защото Американските им еквиваленти са по-добри от тях
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ....а в цяла Европа инженерите са се опитвали да правят икономични, но все пак адекватни автомобили. Даже в някои държави са налагали максимален обем за двигателите- цс цел да няма излишни разходи. Но ти си от село и мечтаеш за Кадилак с осмак. Дано не разбереш за какво ти говоря.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    ....- мечтата на всчики клошари от Източна Европа до Афганистан и Зимбабве, включително на теб- нали в Германия всчко ек "както хората". Следователно няма как да си наясно за последствията от Втората световна война върху автомобилната индустрия на Европа, която след 1945г. е била нещо, коет разглезения ти *** не иска да усеща. А ФАЩ са получавали заеми и репарации на корем. За това там са могли да карат "велики" V8 кошници с по 70 к.с. и апетит на депресирана 200 килограмова американка.....
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 2 години )
    Когато спомените ти се простират до началото на века, остатъците от съветски машини и новият внос от онова време, ограничен до опел кадет и голф 2, е лесно да използваш думи като "цепелин" за общо нарицателно. Т.нр "цепелини" всъщност се наричат "дирижабли"- от френски за управляем плавателе съд. А "Цепелин" е един граф, който ти няма как да стигнеш колкото и да се напъваш. Аденауер просто е направил Германия това, което е сега (или поне беше преди Меркел)-.....
  • #10
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Обективно до #9 ( преди 2 години )
    В Европа го няма защото не ги произвеждат на континента и следователно има много големи импортни такси. Мерцедес имат завод в САЩ...
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Виж, в Щатите скъпия Мерцедес е под път и над път.В Европа обаче евтиния Кадилак го няма. Що тъй ? Нали е много хубав ?
  • #8
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Малле кви са тия талиги мерцедес аденауер и майбах цепелин? Имаше едни цепелини балони дето се палеха и ги спряха, та и тоя майбах цепелин, понеже много хубав не се продава. Американските коли винаги са били и са по-модерни и по-луксозни от германските табуретки за спестовни европейци.
  • #7
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до 6-ия льольо ( преди 2 години )
    А когато германците са правили модели като Мерцедес Аденауер и Майбах Цепелин, американците още са бръмчали с един напречен ресор на предния мост. ;)
  • #6
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Американците когато са карали коли автоматици с климатици германчетата продаваха някакви фолксвагени като зазки с 50 коня и ръчки на стъклата, а бмв и мерцедес някакви конски глави и други грозници пак с ръчки на стъклата