IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какви скоростни кутии предпочитат шофьорите на Skoda

Чехите разкриха предпочитанията на клиентите си при избор между автоматик и механика

Skoda сподели интересна статистика за популярността на ръчните и автоматичните трансмисии сред купувачите на марката, а също така разказа за разликите между всеки от тези видове трансмисии.


Skoda


Както отбелязва чешкият автомобилен производител, автоматичните трансмисии опростяват управлението на автомобила и минимизират грешките и лошите навици на водача. В резултат на това купувачите все повече предпочитат този тип скоростна кутия.

Според статистиката на Skoda, почти всички модели на марката, с изключение на Fabia, по-често се купуват с "автоматик". Въпреки това обаче през 2018-а само 13% от купувачите на Fabia са избрали автомобил с автоматична скоростна кутия, докато миналата година тази цифра се е увеличила до 31%.

В същото време Kodaiq и Superb се предлагат изключително с автоматични трансмисии, а при Octavia и Karoq съотношението на колите, продавани с "механика" и "автоматик", е 20/80 процента. Според чехите автоматичните трансмисии не само улесняват шофирането, но предлагат и други предимства като подобрена горивна ефективност и прецизно превключване на предавките.


Skoda


Освен това те значително подобряват интериорния дизайн. Например, интересна иновация през последните години е преместването на селектора на скоростите от централната конзола към кормилната колона. Това разположение стана възможно благодарение на дигитализацията, тъй като вече няма нужда от физически лост, директно свързан със скоростната кутия.

Въпреки сериозния брой предимства на автоматичните трансмисии, ръчните трансмисии няма скоро да изпаднат в забрава, тъй като автоматичните трансмисии са много по-скъпи за производство. Освен това те осигуряват директна връзка между водача и автомобила и именно това „усещане за контрол“ се харесва на някои купувачи. И накрая, при някои модели автомобили ръчните трансмисии са малко по-леки от автоматичните, което подобрява управлението.

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Хахохи ( преди 1 месец )
    Няма нищо по-хубаво ох ел. кола, там трансмисия, обслужване, ремъци, масла и всички тези традиционни неща за дараците дето караме в нашата родна татковина приключва. Иначе и аз искам автоматик, но точно този на Шкода беше отвратителен. Така или иначе ръката на рено е добра, о и не се знае колко години ще я караш...
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Избегнал си коршума с тази тойотка. Добре, че си взел Шкода.
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Преди няколко месец взимах нова Октавия и си избрах ръчката без изобщо да мисля. Около 4000-5000 лв май излизаше отгоре автоматика. За същата сума се добавят адаптивен темпомат, челно подгряване, акустични стъкла и адаптивни матрични фарове с LED и анимации отзад, по-прилични ляти джанти и др дреболии. Избрах допълнителните екстри. С двете неща цената почва да излиза от класа. Най-малкото почва доста да се доближава до Corolla Touring Sports с подобни екстри. Но и аз карам повече извънградско.