IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-печелившата автомобилна марка в Европа е... Skoda

Бензиновите коли са по-доходни от електрическите, признава шефът

2024 беше трудна година за повечето автомобилни производители - но не за всички. Skoda, чешката марка на групата VW, отчита рекордни приходи от 27.8 милиарда евро, 926 600 продадени автомобила (7% повече от 2023) и нетна печалба от 2.3 милиарда евро. Според Клаус Целмер, главния изпълнителен директор на Skoda, сега марката има най-големия марж на печалбата от всички големи европейски производители - 8.3 на сто. "Това ни дава силно, фундаментално потвърждение на факта, че нашият бизнес модел е устойчив дори и в предизвикателни времена", заяви Целмер при оповестяването на годишните резултати.
  
   
Skoda Enyaq, производство
Електромобилите като Enyaq не носят същата печалба като конвенционалните модели, признава шефът на Skoda, но не са и губещи
  
        
Успехите през 2024 превръщат Skoda в четвъртия най-голям автомобилен производител на Европа, докато преди година марката бе на седмо място. С главен принос са пазари като Великобритания, Франция, Италия и Испания, където Skoda отчита най-добрите продажби в цялата си история.

Най-продаваният модел си остава Octavia. Целмер открито признава, че електричеките модели на марката не носят същата печалба като конвенционалните. Ако сравните електрическия Elroq и бензиновия Karoq, печалбата ни от Karoq е по-голяма, независимо, че за клиента цената им е еднаква, обяснява германският шеф. Въпреки това намаляването на парниковите емисии е отговорност, а не политическа принуда за Skoda, и марката няма да забавя плановете си за електрификация, твърди Целмер.
  
   
Клаус Целмер, Skoda, CEO
Стратегическата цел на шефа на Skoda Целмер е да намали зависимостта на марката от Европа с експанзия в Южна и Югоизточна Азия
  
       
Целмер каза също, че основна стратегическа цел за него е да намали малко зависимостта на марката от Европа, като засили присъствието на Skoda в Индия с новия модел Kylaq. Skoda строи и нов завод във Виетнам, който ще й даде по-добър достъп до пазарите в Югоизточна Азия. Чешката марка обаче се е отказала от плановете си за китайския пазар, потвърждава Целмер, и няма намерение засега да си пробва силите в Северна Америка.
  
    

0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Вчера си купих поредната шкода октавия,и няма никакви причини да не продължавам.Някои японски модели може и наистина да са по надеждни,ама много грозни бе,жена ти може и да е вълшебница в леглото,ама ако те е срам да се покажеш пред хората с нея...Нема нужда,да си карат ръждивите ръбати дрънгели.
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Скъпи и силно надценени Шкодилаци.До няколко години китайците ще разместят позициите на пазара за коли.
  • #13
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Рени ( преди 1 месец )
    Шкода в Китай,това е смехотворно,то по вероятно е Китай в Европа след септември,ама тази година.С двата завода в Европа и един в Турция леле мале какво ги чака Шкодакакто и всички автомобилни марки в края на годината!Веселба на корем!
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    ivanko_ ( преди 1 месец )
    Абе никой от вас влизал ли е да види octavia-та с как двигатели се предлага С кои екстри Каква е цената спрямо средния автомобил от този клас говорите пълни глупости
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Мдаа , пепеляшките обаче вече надуха цените. Продава се най евтиното това е ясно. Ако СССР навремето не ни беше забранил да правим нормални коли сега най вероятно най продаваната кола в Европа да е Българска .
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най - печеливша е Шкода, а най-продаваният модел е на Дачия. Дачия и Шкода - доскоро Пепеляшките на автомобилния свят, се превръщат в принцеси.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    смех ( преди 1 месец )
    Дизел и екология
  • #8
    10 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много показателно за ***, които купуват колите им. Поне Дачия не се прави на Рено и цената й е колкото си струва една кола от ниския пазарен сегмент, докато Октавията се прави на Пасат, пък то е опростен Голф с багажник. И в дизайна им винаги има по нещо крадено от Мерцедес. Осъзнали са, че калъфите, които не могат да имат скъпи коли, искат да се самозалъгват и това работи. Цялата им група е измамническа и прецакани са купувачите на всичките им марки.
  • #7
    26 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От 12-те коли които съм имал Шкода беше най проблемната. Гадна бяла Октавия която губеше антифриз и 5та скорост . Да кажем че не съм имал късмет и е изключение. Цените които искат за бюджетна марка са повече от високи. Тази статия го доказва категорично
  • #6
    6 rate up comment 21 rate down comment
    до 4 и 5 ( преди 1 месец )
    Отлично описвате една друга марка - Тойотка. Те НАИСТИНА продават Дачия на цената на ФВ. При Шкода, както обясних, са обикновени счетоводни машинации.