IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-печелившата автомобилна марка в Европа е... Skoda

Бензиновите коли са по-доходни от електрическите, признава шефът

2024 беше трудна година за повечето автомобилни производители - но не за всички. Skoda, чешката марка на групата VW, отчита рекордни приходи от 27.8 милиарда евро, 926 600 продадени автомобила (7% повече от 2023) и нетна печалба от 2.3 милиарда евро. Според Клаус Целмер, главния изпълнителен директор на Skoda, сега марката има най-големия марж на печалбата от всички големи европейски производители - 8.3 на сто. "Това ни дава силно, фундаментално потвърждение на факта, че нашият бизнес модел е устойчив дори и в предизвикателни времена", заяви Целмер при оповестяването на годишните резултати.
  
   
Skoda Enyaq, производство
Електромобилите като Enyaq не носят същата печалба като конвенционалните модели, признава шефът на Skoda, но не са и губещи
  
        
Успехите през 2024 превръщат Skoda в четвъртия най-голям автомобилен производител на Европа, докато преди година марката бе на седмо място. С главен принос са пазари като Великобритания, Франция, Италия и Испания, където Skoda отчита най-добрите продажби в цялата си история.

Най-продаваният модел си остава Octavia. Целмер открито признава, че електричеките модели на марката не носят същата печалба като конвенционалните. Ако сравните електрическия Elroq и бензиновия Karoq, печалбата ни от Karoq е по-голяма, независимо, че за клиента цената им е еднаква, обяснява германският шеф. Въпреки това намаляването на парниковите емисии е отговорност, а не политическа принуда за Skoda, и марката няма да забавя плановете си за електрификация, твърди Целмер.
  
   
Клаус Целмер, Skoda, CEO
Стратегическата цел на шефа на Skoda Целмер е да намали зависимостта на марката от Европа с експанзия в Южна и Югоизточна Азия
  
       
Целмер каза също, че основна стратегическа цел за него е да намали малко зависимостта на марката от Европа, като засили присъствието на Skoda в Индия с новия модел Kylaq. Skoda строи и нов завод във Виетнам, който ще й даде по-добър достъп до пазарите в Югоизточна Азия. Чешката марка обаче се е отказала от плановете си за китайския пазар, потвърждава Целмер, и няма намерение засега да си пробва силите в Северна Америка.
  
    

0 от 500
  • #5
    23 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имали най голям марж на печалбата.. тоест самите Шкода си признават че колите им са прекалено надценени. Реално би трябвало да ги продават на цените на Дачия.. тоест на старите цени на Дачия, че и на тях много им порасна работата
  • #4
    23 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тоест произвеждаме ги евтино , и продаваме с голяма печалба на заблудените фенове
  • #3
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аха, да бе. Набутаха старите дизели и 1.0 турбо с по 95-115 коня на европееца, който масово се опитваше да запаси нещо друго от електричка. Голяма я свършиха, само дето това бяха Брюксел и регулациите. Белким VW се представи за високотехнологична и екологична компания. Сега нови врътки идат.
  • #2
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да, те и Опел като минаха под Стелантис и спряха всякакви разработки, изведнъж станаха от голяма загуба на голям печалба.
  • #1
    26 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В рамките на концерна е много трудно да се каже кой каква печалба има. Двигателите и куп други части се разработват от Фолксваген и се продават на Шкода. За колко ги продава, решава концернът. Основно са счетоводни хватки, вероятно за намаляне на данъците. Ако са по-ниски в Чехия, ще изнесат повече печалба натам. Но е факт, че оазарът харесва подхода на Шкода.