Фактът, че при проектирането на автомобили съветските дизайнери и инженери са използвали западни технически решения не е тайна. Руснаците твърдят, че това е правено не директно, а „творчески“, но и не крият, че това е помогнало на тяхната автомобилна индустрия да се развива. Бившият СССР не само купува западни лицензи или директно ги копира за единични проекти, но ги ползва за епохални и съдбоносни решения, които определят съветските технологии и дизайн в продължение на десетилетия. Тук своята роля са изиграли най-големите компании в Европа и САЩ, без които автомобилният свят в СССР и съответно в сегашна Русия щеше да бъде различен.
Чуждите решения, които изградиха руската автомобилна индустрия (ГАЛЕРИЯ):
Третият по големина американски концерн e повлиял преди всичко върху производството на двигатели в СССР. Моторът Dodge D5 от края на 30-те години на миналия век всъщност е редовият шестцилиндров агрегат с обем 3,48 литра (на снимката), известен като ГАЗ-11,ГАЗ-51 и ГАЗ-52, който се произвежда в Нижни Новгород до края на 1980-те години.