Фактът, че при проектирането на автомобили съветските дизайнери и инженери са използвали западни технически решения не е тайна. Руснаците твърдят, че това е правено не директно, а „творчески“, но и не крият, че това е помогнало на тяхната автомобилна индустрия да се развива. Бившият СССР не само купува западни лицензи или директно ги копира за единични проекти, но ги ползва за епохални и съдбоносни решения, които определят съветските технологии и дизайн в продължение на десетилетия. Тук своята роля са изиграли най-големите компании в Европа и САЩ, без които автомобилният свят в СССР и съответно в сегашна Русия щеше да бъде различен.
Чуждите решения, които изградиха руската автомобилна индустрия (ГАЛЕРИЯ):
Камионът AМО-Ф15, който е пуснат на пазара през 1924 г. и е определян като „първата съветска кола“, е копие на италианския FIAT 15 Ter. По-късно се появява прототипът „Москвич-444“ (на снимката), който се превръща в серийния ЗАЗ-965, след като е пратен да се произвежда в Запорожието и напълно повтаря FIAT 600. Това е първата масова кола в СССР.