IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

По-евтино ли излиза да карате електромобил в България?

Eто точна сметка колко ще ви струва най-достъпната електрическа кола в София за пет години

Електромобилите все още са средно с 50% по-скъпи от конвенционалните автомобили. Мантрата на производителите е, че те са по-изгодни в дългосрочна перспектива, защото изискват по-малко поддръжка и потребяват по-малко енергия. Отделно правителствата се стараят да ги насърчат с преки субсидии или различни данъчни отстъпки, и дори България вече попада в този списък, макар и плахо.


Dacia Spring, Hyundai i10, разходи
   
    
Наистина ли обаче е по-изгодно да карате електромобил в истинския живот? В Automedia.bg решихме да пресметнем всички основни разходи по един автомобил с електрическо задвижване за стандартната 5-годишна експлоатация, и да ги сравним с разходите за съпоставим бензинов автомобил.

Големият проблем при такива сметки е, че зависят от начина на употреба, на поддръжка и зареждане, които са индивидуални при всеки човек. Ние сме разгледали един доста стандартен случай: употреба основно в голям град (в случая - София), около 15 000 км среден годишен пробег, постоянен адрес в кварталите на града с периодични, но не непрекъснати пътувания до центъра.  

Сметката ни е базирана върху най-достъпния в момента електромобил на българския пазар - Dacia Spring, и върху най-евтиния по ценова листа негов конкурент с двигател с вътрешно горене - Hyundai i10.
  
   
Електромобил срещу бензинова кола: кое колко излиза? (ГАЛЕРИЯ):


 

 

0 от 500
  • #43
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бастри ( преди 2 години )
    Сори , пропуснал съм страницата с паркирането.
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Croth ( преди 2 години )
    Wall box za 7.5 kW от Китай - 550лв. Същата марка и модел от София - 1200лв. И това се отнася и за кабели, куплунзи и т.н.
  • #41
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Бастри ( преди 2 години )
    Мда , а когато така и така в семейството са нужни два автомобила, защо втория да не е електрически.В статията е пропуснато нещо важно , паркирането в синя и зелена зона е безплатно.Офиса ми е в центъра , плащам 200 лева абонамент , този разход ще ми отпадне.Освен това , слагам солар на къщата с батерия и нощем ще я зареждам.Предвидените разходи по Дания Спринт са предвидени да клонят към нула.Да видим.
  • #40
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Croth ( преди 2 години )
    До 37. Ценовата разлика е точно 17000лв. Говоря за GT LiNe изпълнение.
  • #39
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Според ev database на магистрала можеш да очакваш между 120 и 150 км пробег според атмосферни условия и терен. Те мисля че го броят при 110км/ч. Та Пловдив ти е тавана. Отделно аз съм карал Корса 45 коня с близки габарити, шумоизлация и по-ниско тегло по магистрала. Ами да става ама не е особено забавно.
  • #38
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 36 ( преди 2 години )
    Е как пък да не може да се стигне с Дачията до Пловдив? 225 км обхват по WLTP. София - Пловдив е 130 км. Защо да е кошмарно преживяването? Така на око ли го прецени :D
  • #37
    5 rate up comment 0 rate down comment
    до croth ( преди 2 години )
    Аз съм сигурен че са хубави коли, но ценовата разлика между 2008 и е2008 е близо 30к лв. Дори при цена 3лв/л това са 10к л бензин. При разход средно 6/100 (аз карам 1.2 турбо и дори е леко песимистичен разход) имаш 160к км докато я избиеш тази разлика ако приемем че не плащаш за ток хич (по-евтиното обслужване ще го изяде по-високата застраховка). Дори при твоите 1200км на месец за 5 години ще направиш 72к км. Трябва да разчиташ на добра обезценка.
  • #36
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Мда ( преди 2 години )
    Това което не сте пресметнали е, че с Дачията не може да се стигне до Пловдив, да не говорим за по-далече!А и да може, преживяването ще е кошмарно!И сега някой ще каже "градска кола" .... страаашна екология баце, вместо една пълнофункционална кола - две коли!Два пъти повече материали, два пъти повече въглероден отпечатък!
  • #35
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кола за градско каране нищо повече малка скорост не става за дълъг път не можеш да изпреварваш трудно подържаш скорост за движение по магистрален път малка товароносимост с трима четиеима и багаж трудно.А бе освен за в града не става.Ама то и там не става щото в града колко хора имат къщи живее се в блокове и то рядко с гараж.
  • #34
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до 31 ( преди 2 години )
    Може би не е лошо да осъзнаеш, че електромобилите не са всичките еднакви. Какво си карал и как си го карал, е друг въпрос. За Спринга в теста на Колела отчетоха малко над 12 квтч градско, беше миналата пролет някъде. А и колко да бъде на 1000 кг кола с 45 коня мощност?