IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

По-евтино ли излиза да карате електромобил в България?

Eто точна сметка колко ще ви струва най-достъпната електрическа кола в София за пет години

Електромобилите все още са средно с 50% по-скъпи от конвенционалните автомобили. Мантрата на производителите е, че те са по-изгодни в дългосрочна перспектива, защото изискват по-малко поддръжка и потребяват по-малко енергия. Отделно правителствата се стараят да ги насърчат с преки субсидии или различни данъчни отстъпки, и дори България вече попада в този списък, макар и плахо.


Dacia Spring, Hyundai i10, разходи
   
    
Наистина ли обаче е по-изгодно да карате електромобил в истинския живот? В Automedia.bg решихме да пресметнем всички основни разходи по един автомобил с електрическо задвижване за стандартната 5-годишна експлоатация, и да ги сравним с разходите за съпоставим бензинов автомобил.

Големият проблем при такива сметки е, че зависят от начина на употреба, на поддръжка и зареждане, които са индивидуални при всеки човек. Ние сме разгледали един доста стандартен случай: употреба основно в голям град (в случая - София), около 15 000 км среден годишен пробег, постоянен адрес в кварталите на града с периодични, но не непрекъснати пътувания до центъра.  

Сметката ни е базирана върху най-достъпния в момента електромобил на българския пазар - Dacia Spring, и върху най-евтиния по ценова листа негов конкурент с двигател с вътрешно горене - Hyundai i10.
  
   
Електромобил срещу бензинова кола: кое колко излиза? (ГАЛЕРИЯ):


 

 

0 от 500
  • #63
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кой знае у къв мизерен район без инфраструктура ти е къщата
  • #62
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако пресметнете, че за дачията ще плащате по 4-500 лева на година повече за каско застраховка, електромобилът вече става по-скъп. Другата уловка е, че дачията е много малък и тесен автомобил и може би по-правилно би било хюндай да се сравнява с електрически vw up, който обаче струва 47 хил. лева.
  • #61
    13 rate up comment 2 rate down comment
    до#57 ( преди 2 години )
    Много си зле! Вземи се запознай и прочети малко за фотоволтаиците и пак ела да сееш мозъци кое за какво щяло да стига! Къщата не съм я взел заради ел. коли, а за да живея не в кибритена кутия в квартал с много народ, а да съм сред зеленина и да съм с двор, градина и всички екстри. Не съм панелен плъх и не желая да бъда, но явно на теб ти харесва. Достатъчно години живях в панелка, за да знам колко е хубаво. Имота го взех тогава за 45 000Е, а в момента е над 350 000Е. Така, че не ме мисли! ;)
  • #60
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Селските сметки на електричарите са ясни евтино е ако някой друг тин лаща масрафа не е трудно да се схване и не важи само с електричките ако синполитик и народа плаща и Бугати вейръна е без паре.
  • #59
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    селски хитреци тролейбусите са проектирани да обслужват богати и състоятелни прослойки от населението които са над средната класа и живеят в самостоятелни къщи и имат сериозни приходи в дългосрочен план
  • #58
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много специалисти, много нещо! Нямат 5 лв в джоба за гориво, карат морги нов внос, обаче са много компетентни по въпроса с електричките. Ама много! Гроздето ли е кисело, комплекси ли избиват си нямам идея, но дежурно едни и същи глупости чета всеки път в коментарите. Не всеки човек има пари за нова кола или електрическа, но това не е причина непрекъснато да плюете и да се правите на интересни. Има хора на които ел.автомобила им излиза много на сметка при определени обстоятелства във времето.
  • #57
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А тоя ток освен за колата за друго ще стига ли.Сега са правени изчисленията значи говорим за сега ако говорим за 2010 я ми сравни с тогавашните ел коли тогава какви бяха не знам.Къде ти е къщата локацията каква е и тн.
  • #56
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сметките са майка плаче в голям град (например София) ми ако съм в Пловдив пак голям град ама си паркирам навсякъде и тая сметка отпада.И товя зареждане не е ясно откъде идва за кой период при каква цена на бензина ел зареждането при каква цена на тока в кой град от енергото ли идва от панели ли от какво?
  • #55
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до:#51 ( преди 2 години )
    Кой ти говори да си купуваш сега къща? Аз моята я купих на половината цена на един апартамент по време на предната криза 2010 г., когато се беше сринал имотния пазар. Много хора тогава се снишиха и нищо не направиха и парите им изгубиха стойност, а аз ги инвестирах в този недвижим имот. Сега, като инвестирам определена сума вместо да я държа в банката във фотоволтаици ще имам и безплатен ток. Този ток е доста наивно и глупаво е да си мислиш, че само за зареждане на колата ще се ползва...
  • #54
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Нещо не си сметнал ( преди 2 години )
    Кое е изгодното и как го сметна.И къде живее твоя човек.