IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

По-евтино ли излиза да карате електромобил в България?

Eто точна сметка колко ще ви струва най-достъпната електрическа кола в София за пет години

Електромобилите все още са средно с 50% по-скъпи от конвенционалните автомобили. Мантрата на производителите е, че те са по-изгодни в дългосрочна перспектива, защото изискват по-малко поддръжка и потребяват по-малко енергия. Отделно правителствата се стараят да ги насърчат с преки субсидии или различни данъчни отстъпки, и дори България вече попада в този списък, макар и плахо.


Dacia Spring, Hyundai i10, разходи
   
    
Наистина ли обаче е по-изгодно да карате електромобил в истинския живот? В Automedia.bg решихме да пресметнем всички основни разходи по един автомобил с електрическо задвижване за стандартната 5-годишна експлоатация, и да ги сравним с разходите за съпоставим бензинов автомобил.

Големият проблем при такива сметки е, че зависят от начина на употреба, на поддръжка и зареждане, които са индивидуални при всеки човек. Ние сме разгледали един доста стандартен случай: употреба основно в голям град (в случая - София), около 15 000 км среден годишен пробег, постоянен адрес в кварталите на града с периодични, но не непрекъснати пътувания до центъра.  

Сметката ни е базирана върху най-достъпния в момента електромобил на българския пазар - Dacia Spring, и върху най-евтиния по ценова листа негов конкурент с двигател с вътрешно горене - Hyundai i10.
  
   
Електромобил срещу бензинова кола: кое колко излиза? (ГАЛЕРИЯ):


 

 

0 от 500
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 2 години )
    Хюндай и10 е най-евтиният малък автомобил в България, откакто няма Айго. Кое му е премиалното :D
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    същия ( преди 2 години )
    Според мен най-евтиния вариант за основна кола в семейството е Кона 60кВч и там започваме от 75000лв.
  • #1
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Учудващо коректно казано. Макар че имам 2 забележки. Първо Хюндай е по-премиален от Дачия (до колкото може да се каже подобно нещо за масова марка) и директно сравнение не е идеално коректно. И второ такъв годишен пробег само с градско трудно ще го постигнеш. Намесим ли извънградското Дачията, губи тотално. Но и двете коли ще са тегави за каране на дълъг път. А колкото по-малък километраж гледаме толкова ще пада разликата и може дори да се обърне в полза на Хюндая