IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

По-евтино ли излиза да карате електромобил в България?

Eто точна сметка колко ще ви струва най-достъпната електрическа кола в София за пет години

Електромобилите все още са средно с 50% по-скъпи от конвенционалните автомобили. Мантрата на производителите е, че те са по-изгодни в дългосрочна перспектива, защото изискват по-малко поддръжка и потребяват по-малко енергия. Отделно правителствата се стараят да ги насърчат с преки субсидии или различни данъчни отстъпки, и дори България вече попада в този списък, макар и плахо.


Dacia Spring, Hyundai i10, разходи
   
    
Наистина ли обаче е по-изгодно да карате електромобил в истинския живот? В Automedia.bg решихме да пресметнем всички основни разходи по един автомобил с електрическо задвижване за стандартната 5-годишна експлоатация, и да ги сравним с разходите за съпоставим бензинов автомобил.

Големият проблем при такива сметки е, че зависят от начина на употреба, на поддръжка и зареждане, които са индивидуални при всеки човек. Ние сме разгледали един доста стандартен случай: употреба основно в голям град (в случая - София), около 15 000 км среден годишен пробег, постоянен адрес в кварталите на града с периодични, но не непрекъснати пътувания до центъра.  

Сметката ни е базирана върху най-достъпния в момента електромобил на българския пазар - Dacia Spring, и върху най-евтиния по ценова листа негов конкурент с двигател с вътрешно горене - Hyundai i10.
  
   
Електромобил срещу бензинова кола: кое колко излиза? (ГАЛЕРИЯ):


 

 

0 от 500
  • #13
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тинтири, без да подценяваме всестранната ти осведоменост, в тоя сегмент колите се купуват най-вече за работа, и обикновено навъртат доста над 20 000 км годишно. И малката градска кола никой не си я купува за магистрала, с каквото ще задвижване да е
  • #12
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Първо средния пробег за европа е 13000 , за малка кола 7500 е много по-приемлив пробег и сметките се променят драстично. Второ тоя Спринг е тотално непотребен на магистрала. Хюндая все пак може да върши и някаква работа извън града.
  • #11
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Обективно ( преди 2 години )
    не е лошо сравнението, но за 1200 лева разлика за 5 години(20лв на месец), не мисля, че си заслужава ел.автомобил, предвид всичките неудобства и неизвестни. Относно зареждането вкъщи, това мисля, че не е релевантно за по-голямата част от народонаселението. т.е никой не калкулира колко пари струва изгубеното времето прекарано по ел.станции.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ей Трифорс, къде се покри, защо вече не коментираш?
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    до 7 ( преди 2 години )
    заради липсващата пунктуация не разбирам съвсем какво искаш да кажеш. Нормално се пътува с Ъп до Пловдив 130 км, имах предвид. Само не трябва да караш като бесен. 120 км/ч са добра скорост. А това не е "електрическо Сандеро", много по-малко е. Всъщност е електрическо Рено Куид
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кое е нормалното спарка бяха ъп колко е един нов ъп ами това та товя е електрическо сандеро.За 34к не купувяш кола с оглед на качество на материалите комфорт и тн а просто правото да имаш личен автомобил.
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е толкова трудно да се направят 15 хилки на година. Маса хора карат по 30-35 км на ден - до училището на децата, до работа, на пазар. И, като гледам, почти всички щъкват някъде извън София уикенда - на стотина километра, било разходка, било на вилата. Те ти 1000-1500 км на месец. Иначе вярно е, че с тия коли няма да тръгнеш за Виена. Но аз вече два пъти ходя със спарка - VW up - до пловдив, и си е съвсем нормално.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С конкретнята електеичка само градско че кой дава 34 бона за градска кола в Бг.Батериите са скъпи трябва да падне цената на батериите което не виждам как ще стане с оглед на вложените материали в тях
  • #4
    6 rate up comment 0 rate down comment
    същия до 3 ( преди 2 години )
    Да прав си - аз смятах Сандерото като 2000 лв по-евтино, но автомата идва реално по-скъпо от И10-ката, а и като екстри тя би трябвало да е една идея по-добра