Министърът на транспорта на Германия - Фолкер Висинг, открито се противопостави на предложението на Европейската комисия за въвеждане на забрана за продажба на автомобили с бензинови и дизелови двигатели след 2035 г.
Според политика, автомобилната индустрия не може да се разчита само на електричество и водород, затова правителството на страната обмисля възможността всички автомобили да преминат от двигатели с вътрешно горене към синтетично гориво.
„Искаме да разрешим двигателите с вътрешно горене дори след 2035 г., но това ще бъде възможно само при едно условие - ако всички автомобили работят на синтетично гориво", заяви Висинг, цитиран от Motor1.
Министърът добави, че Германия „трябва да остане технологично неутрална“ и „да не разчита на електричество и водород“. Освен това, той е уверен, че има „решение, което да гарантира, че автомобилите няма да използват изкопаеми горива“.
Преминаването към синтетично гориво ще намали вредните емисии, но няма да изисква глобално преформатиране на индустрията. Малко преди изявлението на Висинг Audi обяви, че неговият 6-цилиндров турбодизел EA897 вече може да работи на „зелен“ дизел, класифициран като хидрогенирани растителни масла (HVO).
Сестринската компания Bentley прехвърли целия автопарк, използван от логистичната служба на завода в Крю на такива смеси и за една година успя да намали емисиите на въглероден диоксид (СО2) с 233 тона. Горивото за британците се синтезира от компанията Power Electrics и Green Biofuels и съдържа само възобновяеми суровини - отпадъчни мазнини, зеленчуци и масла.
Синтетичният дизел не е чувствителен към ниски температури, има дълъг срок на годност и има по-високо цетаново число (повече от 70 вместо 45-48). Освен това има ниски емисии - 35 % по-малко азотни оксиди (NOx) и 85% по-малко прахови частици.
Междувременно Porsche започна строителството в Чили на завод за производство на неутрален от въглерод метанол и бензин (eFuel). Засега те ще се използват само в състезателни автомобили и в центровете Porsche Experience,, но в бъдеще компанията ще превключи серийните си спортни автомобили на синтетични горива.
Компании като BMW, Aston Martin и McLaren също проявяват интерес към синтетичните горива, но се смята, но дори и там вярват, че технологията ще стане масова едва след десет години.