IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия няма да забрани превозните средства с ДВГ

Министърът на транспорта лично се застъпи за запазването на конвенционалните мотори

Министърът на транспорта на Германия - Фолкер Висинг, открито се противопостави на предложението на Европейската комисия за въвеждане на забрана за продажба на автомобили с бензинови и дизелови двигатели след 2035 г.


BMW


Според политика, автомобилната индустрия не може да се разчита само на електричество и водород, затова правителството на страната обмисля възможността всички автомобили да преминат от двигатели с вътрешно горене към синтетично гориво.

„Искаме да разрешим двигателите с вътрешно горене дори след 2035 г., но това ще бъде възможно само при едно условие - ако всички автомобили работят на синтетично гориво", заяви Висинг, цитиран от Motor1.

Министърът добави, че Германия „трябва да остане технологично неутрална“ и „да не разчита на електричество и водород“. Освен това, той е уверен, че има „решение, което да гарантира, че автомобилите няма да използват изкопаеми горива“.

Преминаването към синтетично гориво ще намали вредните емисии, но няма да изисква глобално преформатиране на индустрията. Малко преди изявлението на Висинг Audi обяви, че неговият 6-цилиндров турбодизел EA897 вече може да работи на „зелен“ дизел, класифициран като хидрогенирани растителни масла (HVO).

Сестринската компания Bentley прехвърли целия автопарк, използван от логистичната служба на завода в Крю на такива смеси и за една година успя да намали емисиите на въглероден диоксид (СО2) с 233 тона. Горивото за британците се синтезира от компанията Power Electrics и Green Biofuels и съдържа само възобновяеми суровини - отпадъчни мазнини, зеленчуци и масла.

Синтетичният дизел не е чувствителен към ниски температури, има дълъг срок на годност и има по-високо цетаново число (повече от 70 вместо 45-48). Освен това има ниски емисии - 35 % по-малко азотни оксиди (NOx) и 85% по-малко прахови частици.

Междувременно Porsche започна строителството в Чили на завод за производство на неутрален от въглерод метанол и бензин (eFuel). Засега те ще се използват само в състезателни автомобили и в центровете Porsche Experience,, но в бъдеще компанията ще превключи серийните си спортни автомобили на синтетични горива.

Компании като BMW, Aston Martin и McLaren също проявяват интерес към синтетичните горива, но се смята, но дори и там вярват, че технологията ще стане масова едва след десет години.

0 от 500
  • #37
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ако се замислите как ( преди 2 години )
    Илън Мъск прави коли на ток/еко нали?Но пуска сувалки да превземаме космоса и луната.Който бълват милиарди тонове вредни емисии.Грета която е въртял противник на фабрики и автомобили.Поне аз не съм чувал да е засадила и едно дърво.Започна война и Руснаците извадиха танкове,камази,истребители и д-р.И с стотици бомби и снаряди разказаха играта на екологията.
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    шамандурски, какво написа преди това за "обтекаемостта"? а хората ти казват, че цялата им флотилия от 400 кораба минава на ток
  • #35
    2 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    не се и съмнаваме, че швабата няма да се откаже от ДВГ! То ако има как и дизел ще произвежда, нищо че причинител на рак на белите дробове!
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    у лево и не пиши нищо
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    " Corvus, който има офиси в Норвегия и Канада, е поставил батерии в близо 400 кораба, приблизително една четвърт от които са напълно електрически, каза той. Повечето от тях са пътнически и автомобилни фериботи, плаващи през норвежките фиорди, където операторите на кораби са изправени пред строги ограничения за емисиите на CO2 и токсични замърсители на въздуха, като серен диоксид и азотни оксиди." ХАХАХАХА! Тия пък са почнали да електрифицират цялата си флотилия! Ще ви крадат децата, нали?!
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Системата за съхранение на енергия от 3,5 мегаватчаса (MWh) е с размерите на 40 батерии Tesla Model S. Това е достатъчен капацитет, за да задвижи кораба в продължение на много часове, преди да се наложи да се включи в крайбрежна зарядна станция, каза Шон Пухалски от Corvus Energy, компанията, доставяща батериите.
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нов кораб, захранван само от литиево-йонни батерии, идва до бреговете на Япония. 60-метровият танкер ще бъде първият изцяло електрически кораб по рода си, когато пусне на вода в Токийския залив следващата година, твърдят неговите разработчици.Базираният в Токио Asahi Tanker ще притежава и управлява кораба e5, който, по ирония на съдбата, ще превозва корабни дизелови горива за презареждане на резервоарите на други товарни кораби в залива.
  • #30
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Японците строят и по-големи кораби, но колкото и каквито цитати да слагам нямате акъл за две стотинки. Накрая само ще кажете колко са били *** скандинавци, норвежци, японци и американци. А вие в същото време не можете да си измажете къщите.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    невежи "разбирачи", ще се научите да четете и да не спорите,щото си нямате хал хабер
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Yara Birkeland разполага с капацитет на батерията от 7 MWh, която захранва две модули Azipull от 900 kW и две тунелни тласкащи устройства от 700 kW, осигуряващи максимална скорост от 13 възела. Текущият товарен капацитет е 120 двадесетфутови еквивалентни единици (TEU) или шестдесет 40-футови корабни контейнера.