IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi научи дизелите си да работят с растително масло

Новата технология вече се прилага на V6 двигателите на марката

„Декарбонизация“ е дума, която ще се чува все по-често, тъй като автомобилните производители постепенно премахват двигателите с вътрешно горене, за да направят място за множество електрически превозни средства. Audi вече обяви, че 2025 ще бъде последната година, в която ще представи нов модел с двигател с вътрешно горене, след което ще произвежда само електромобили.


Audi


В същото време обаче германският производител все още разчита на конвенционалните двигатели и търси начини да ги направи по-екологични. Една от стъпките в тази посока е преработката на някои дизелови агрегати на Audi, които бяха силно критикувани през последните години. Те вече са съвместими с възобновяеми горива, което ще ги направи по-чисти.

От компанията обявиха, че благодарение на новата технология HVO дизеловите V6 двигатели с мощност до 282 к.с. вече са напълно съвместими с възобновяеми горива. HVO означава хидро-рафинирано растително масло, като то представлява междинен метод за Audi за ограничаване на количеството вредни емисии.


Audi


От Audi твърдя, че в сравнение със стария дизел, емисиите на CO2 са намалени с невероятните 70 до 95%. Използването на HVO има странична полза, тъй като изгарянето е подобрено с близо 30%. Двигателите TDI с новата технология вече се произвеждат от Audi, като се предлагат на голям брой модели на марката – от А4 до А8, както и на Q5, Q7 и Q8.

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До: 5 ( преди 2 години )
    А дали изобщо СО2 е замърсител? Ако е, хората трябва да бъдат изтребени, като съществен производител на СО2! Спасете планетата от хората!
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ми малко късничко !?. С Пежо ползвам растително масло от 20 години насам.
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Хахаха ( преди 2 години )
    Имам познат, които си купуваше стекове олио от Кауфланд и сипваше в голфчето, когато олиото беше 1,60, а дизела беше ударил 2,30-2,50. Просто допълваше със шарлан и докарваше по ниска средна цена. Тъй че това, дето тези го откриват сега, плевенския гениий го практикува отдавна, само че обърка сметките с тези цени на олиото :)
  • #8
    6 rate up comment 3 rate down comment
    dinoas ( преди 2 години )
    Браво на Ауди, трябваше им един век за да постигнат това което още Ото Дизел е направил когато е измислил дизеловият двигател ... Няма смисъл от още коментар
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С 2 думи вместо дати харчи 1л/1000 км. масло, като едно истинско Ауди ще харчи 1л. зехтин
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    верно ли ( преди 2 години )
    Какво кпд бе дизела дори 50% не стига да не говорим за фпч и като му туриш филтър и умира.
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Хд ( преди 2 години )
    Няма как двигателя по цикъл на Ото да превъзхожда този по цикъл на Дизел! Естествено тук говорим за КПД и производителност, другото са предпочитания и сектантство,ако говорим за острите коментари от двете страни! Карайте си ако искате и на екскременти и урина
  • #4
    23 rate up comment 1 rate down comment
    vladtepes ( преди 2 години )
    Дизеловият двигател има голям въртящ момент при ниски обороти и това е сериозно предимство за камиони, автобуси, строителна, земеделска и друга специализирана техника.
  • #3
    17 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Бензиновият двигател винаги е бил по-добър.
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    шекерлъци , бейбе ( преди 2 години )
    чак пък възобновяеми горива !? Събират пушека и го преработват в земеделски продукти от които отново правят олио за дезеларките...