IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германия няма да забрани превозните средства с ДВГ

Министърът на транспорта лично се застъпи за запазването на конвенционалните мотори

Министърът на транспорта на Германия - Фолкер Висинг, открито се противопостави на предложението на Европейската комисия за въвеждане на забрана за продажба на автомобили с бензинови и дизелови двигатели след 2035 г.


BMW


Според политика, автомобилната индустрия не може да се разчита само на електричество и водород, затова правителството на страната обмисля възможността всички автомобили да преминат от двигатели с вътрешно горене към синтетично гориво.

„Искаме да разрешим двигателите с вътрешно горене дори след 2035 г., но това ще бъде възможно само при едно условие - ако всички автомобили работят на синтетично гориво", заяви Висинг, цитиран от Motor1.

Министърът добави, че Германия „трябва да остане технологично неутрална“ и „да не разчита на електричество и водород“. Освен това, той е уверен, че има „решение, което да гарантира, че автомобилите няма да използват изкопаеми горива“.

Преминаването към синтетично гориво ще намали вредните емисии, но няма да изисква глобално преформатиране на индустрията. Малко преди изявлението на Висинг Audi обяви, че неговият 6-цилиндров турбодизел EA897 вече може да работи на „зелен“ дизел, класифициран като хидрогенирани растителни масла (HVO).

Сестринската компания Bentley прехвърли целия автопарк, използван от логистичната служба на завода в Крю на такива смеси и за една година успя да намали емисиите на въглероден диоксид (СО2) с 233 тона. Горивото за британците се синтезира от компанията Power Electrics и Green Biofuels и съдържа само възобновяеми суровини - отпадъчни мазнини, зеленчуци и масла.

Синтетичният дизел не е чувствителен към ниски температури, има дълъг срок на годност и има по-високо цетаново число (повече от 70 вместо 45-48). Освен това има ниски емисии - 35 % по-малко азотни оксиди (NOx) и 85% по-малко прахови частици.

Междувременно Porsche започна строителството в Чили на завод за производство на неутрален от въглерод метанол и бензин (eFuel). Засега те ще се използват само в състезателни автомобили и в центровете Porsche Experience,, но в бъдеще компанията ще превключи серийните си спортни автомобили на синтетични горива.

Компании като BMW, Aston Martin и McLaren също проявяват интерес към синтетичните горива, но се смята, но дори и там вярват, че технологията ще стане масова едва след десет години.

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ти ще ги зареждаш с чушки, даже знам лютивите къде да си ги сложиш.
  • #6
    15 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А тука някаква шепа юнаци се вживяват като пророци и в транс "Електричките са бъдещето"!! Абе, аланкоолу, откъде ще дойде тоя ток да се зареждат тия електрички, бе??? Те сега са под един процент от колите, ами като/ако станат 10% с чушки ли ще ги зареждаме тия батерии?!?
  • #5
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Изсичаме горите, правим ниви и после отглеждаме репички и царевици за синтетично гориво, докато се оплакваме,че има глобален глад? Да, звучи гениално!
  • #4
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Браво на Германците. Там все още има рационално мислещи хора за разлика от Брюксел. Нека има различни решения, а не само електричките които освен да намаляват емисиите в градовете не са никак екологични на глобално ниво.
  • #3
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Оставаше да каже точно обратното. Синтетично гориво, създадено от изхвърлена храна, която някой го е домързяло да я изяде?! Немска логика! А синтетична бира от репички не искат ли?
  • #2
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е нужно да забранява каквото и да било. Единственото което трябва да разреши е на завода на Тесла да започне да продава продукцията си. Това ще е напълно достатъчно, а клиентите ще направят своя избор. Щом в Германия при тези скъпи цени на тока има толкова много желаещи за електромобили, си представете какво ще се случи в световен мащаб след няколко години, когато Тесла има истинска конглокенция и цените на батериите паднат, защото са заработили всички мини и заводи които се строят в момента
  • #1
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Смех ( преди 2 години )
    Е как ше забранява нали ще им фалира нискотехнологичната автоиндустрия